2014年10月28日 星期二

證件血淚史(中)

證件血淚史(中)

申請文件,包括已簽署的聲明書、兩張證件相、住址證明、身份證副本連所有護照正本(主要係特區護照,如未能提供正本要列明原因同埋將成本護照彩色影印寄過去)(按:呢個無聊要求8月中已取消)以空郵掛號寄到英國利物浦的護照辦事處,滿以為可以撓埋雙手等護照,點知寄出後幾日撞到一位非常關心國際事務嘅朋友,話我知英國護照部門因為工作量急增,所以積壓咗大量申請,可能會有排等。


聽到呢個消息,心裡一沉,返屋企即刻搜尋有關新聞。原來係因為如上一篇BLOG所講,英國政府想慳錢,取消晒海外領事館嘅護照服務之後,本土辦事處又無相應增加人手,所以就冧廠喇。無幾耐之後,當地員工仲發起罷工同示威抗議。我開頭都唔敢催促,一直等到7月頭先電郵去問,獲得嘅回覆係5月27日已經收到文件,但需時最少六星期處理,唯有繼續等啦,心諗俾夠12個星期一定得啩。

等等下,7月中收到一個令人極度不安嘅消息。當地辦事處職員發電郵通知我,話因為首次申請時(1996年),佢地仲未開始用現行嘅電腦系統,所以我唔可以用續期 (renewal) 方式申請,而係要當作首次申請(first time applicant)。我需要重新填一份書面表格 (paper form)、搵人副署、同埋寄出世紙正本過去(!)。收到呢個電郵,我又六神無主地打去熱線查詢。我同接聽嘅職員講,郵寄出世紙正本風險好高,有無機會可以用副本代替。可惜我遇著英式人肉錄音機,只係不斷重覆一定要寄正本,同埋話唔明我擔心乜嘢。當我再問寄完呢次文件,餘下程序需時幾耐,佢就答我唔到。

要搵人副署都有難度,因為最好係英國公民、BNO次之,又有一系列職業要求。為咗盡快搞掂,就兵行險著叫銀仔副署。其實而家過到骨先敢講,副署人同申請人唔可以係親戚,連情侶關係 (in a relationship) 都唔可以,但情侶比較難證明,而且我地唔係一齊住,所以就搏一搏啦。至於出世紙正本,我用硬卡紙托底,再用膠文件夾作雙重保護,跟住由銀仔幫手用speedpost寄過去,盛惠百幾蚊。。。當時心情真係好差,由於香港已經唔再係英國屬地,萬一張出世紙唔見咗,張皇冠頭絕版手寫出世紙都唔知搵邊個賠。

我一直留意住英國護照辦事處嘅新聞,而且從電郵回覆時間,得知當地已經開行turbo,星期日到星期六起碼朝八晚八,結果超時補水開支急升,負責護照部門嘅官員亦喺群眾聲討下公開道歉,呢啲應該係「偷雞唔到蝕渣米」嘅典範。根據新聞,好多苦主都因為護照唔能夠如期辦妥,而錯失旅程,包括baby shower, 喪禮等等,亦都有人揸幾日車穿州過省,親身去辦事處交涉。港女都諗緊要唔要行呢步,但係,我本特區護照都已經寄咗去英國,基本上我只可以留喺香港同埋返大陸。英國當局為咗收拾殘局,推出咗一系列措施,包括為即將到期嘅護照延期一年、同埋推出好多國家都唔承認嘅單次緊急護照,不過呢啲措施不適用於已提交申請嘅人士或BNO持有人。


唉,不經不覺又1200幾字,仲未望見家鄉呢。

港女

11 則留言:

  1. 好彩我三年前續BNO時係寄去德國,英國只係印.

    回覆刪除
  2. 嘩~~~要寄個正本特區護照又要正本出世紙過去,真係好危險喎,而且好麻煩,若要去其他地方旅行都無計,好似被禁固咁>.<
    咁最後佢係咪連埋本新BNO以及特區護照和出世紙寄返畀你?

    回覆刪除
    回覆
    1. 港女:都係呀,本來想婚前同阿媽去一次台灣都去唔成。最後DHL返晒所有嘢俾我啦~ 一額汗。

      刪除
  3. 回覆
    1. 港女:如果你有另一本PASSPORT都唔怕嘅,而家佢已經唔再硬性規定要寄晒名下護照過去,以我所知,大部份申請人都唔需要副署或寄出世紙,係我唔好彩吧。

      刪除
  4. 李太嘅手筆真係唔野小、引人入勝!

    回覆刪除