2015年12月31日 星期四

人生歷程2015「貧與富」

2015年對於我嘅旅遊歷程上絕對是精彩一年,雖然唔及得上2014年嘅豐收,但單是一個橫道非洲之旅的精彩經歷,足以媲美我十年來旅遊嘅總和。即時update吓我嘅銀仔足跡先~





Asia




Country
Date
Blog Index
中國


泰國
1998/2008
韓國
2001
日本
2002
馬爾代夫
2002
台灣
2005/2006

馬來西亞
2009
菲律賓
2010
俄羅斯(西伯利亞)
2013
西伯利亞
蒙古國
2013
西伯利亞
老撾
2014
柬浦寨
2014
越南
2014







West/Middle Asia




Country
Date
Blog Index
烏茲別克
2009
哈薩克
2009







Oceania




Country
Date
Blog Index
澳洲
2001
斐濟群島
2010
羅塔島
2014
孝順之旅
關島
2014
孝順之旅










Europe




Country
Date
Blog Index
希臘
2003
回憶之旅
意大利
2006
梵諦岡
2006
克羅地亞
2006
波斯尼亞
2006
斯洛文尼亞
2006
馬耳他
2008
荷蘭
2011
立陶宛
2012
波羅的海
拉脫維亞
2012
波羅的海
愛沙尼亞
2012
波羅的海
俄羅斯
2012/2013/2015

芬蘭
2012
波羅的海
英國
2012
極光之旅
冰島
2012
極光之旅
法國
2015
浮華自駕
西班牙
2015
浮華自駕
安道爾
2015
浮華自駕

Africa




Country
Date
Blog Index
埃及
2005
突尼西亞
2008
莫桑比克
2015
橫渡非洲
馬拉維
2015
橫渡非洲
贊比亞
2015
橫渡非洲
津巴布韋
2015
橫渡非洲
博茨瓦納
2015
橫渡非洲
納米比亞
2015
橫渡非洲
南非
2015
橫渡非洲







N.C.America & Caribbean




Country
Date
Blog Index
墨西哥
2014
結婚蜜月
巴哈馬群島
2014
結婚蜜月
牙買加
2014
結婚蜜月
開曼群島
2014
結婚蜜月
古巴
2014
結婚蜜月

South America




Country
Date
Blog Index
阿根廷
2011
烏拉圭
2011
巴西
2011
巴拉圭
2011
玻利維亞
2011
秘魯
2011
智利復活節島
2011







極地




Country
Date
Blog Index
格陵蘭
2012
極光之旅

「冥冥中早註定你富或貧」

我打這篇2015年嘅人生旅程時,腦海隨即便想到這首歌詞。年頭嘅西歐浮華之旅,與年尾嘅橫渡非洲之旅對比強烈。


法國雖不算富裕國家,甚至可說正值經濟不景,但大部份奢侈品發源於此。名牌香水、手袋、珠寶、飲食、生活品味方面全球首屈一指。當然法國也有好多窮人,大多是移民或難民,部份從事不法勾當。正正是貧富懸殊下的寫照,但如能夠做到一個「真正」法國人還會受到福利保障的。


年尾去了非洲撒哈拉沙漠以南,絕對是全球最貧窮落後地區之一。親眼所見(尤其在莫桑比克),部份當地人連溫飽也成問題,別說追求什麼名牌、美酒佳餚吧。他們對生存沒甚麼奢望,無屋住、無涼沖、無鞋著,小朋友的娛樂是從垃圾堆中尋寶,或以廢物改做⋯
真心酸。仲唔係冥冥中早註定你富或貧?如在法國土生土長必定有福利保障,但係非洲南部出生隨時自生自滅。每當在非洲旅途上聽到 “We are the world”這首歌時,偶爾都會眼紅紅⋯


回想近幾年的足跡,確實是一年比一年精彩,而且一年比一年偏門。現時為止,「淺嚐」過的地域或文化包括亞洲、歐美、南太平洋、中亞細亞、伊斯蘭世界、拉丁美洲、今次更踏足非洲南部諸國,相信無乜令銀仔恐懼嘅地域了...
唔係,還有IS國呢啲戰亂地方,我是不會去的。旅行為了見識體驗,而不是去送死。各大地域包含了很多不同文化,看來要用我有限嘅生命,來繼續認識這世界了~


年頭嘅歐洲浮華自駕之旅絕對是我歷來最嘆、最浮華嘅一次。識得我耐都知我喜歡發掘最地道嘅方式來體驗,秘魯Cuzco前往馬丘比丘的一段算係最深刻。為了唔乘坐當地給遊客的唯一交通工具[觀光火車],堅持尋找地道交通工具,而要轉幾程車再沿路軌步行前往,最後要坐順風車。當晚更露宿荒山爛屋添,都算是經典!銀仔對於旅途上嘅體驗有時都幾執著架~


不知近來是否年紀大,有些體驗行程加插了自駕遊。自駕遊絕對可以去多好多景點,但深入了解當地文化的機會便較少。因此,豪華之旅與窮遊之旅所得到的體會,就像天秤一樣此消彼長的。豪華遊就會較少接觸當地文化,如於街上行走、搭平民交通、平民食市住宿等,甚至連跟當地平民交談嘅機會都無乜幾可。要體驗地道嘅又享受唔到星級住宿餐飲、舒適交通等。這個反差於今次非洲之旅顯而易見,因為前半段用最平民方法遊走,會合港女後租車自駕遊,所以港女見識唔到更地道嘅非洲係佢損失,呵呵~


既然主題是[貧與富],又講吓我D理財概念。不時有人會同我講我好多錢成日去旅行,有D偏激到唔聽你解釋,甚至直頭唔妥你成日去旅行添。
我總是覺得,如出生於同一個社區,機會是均等的。如求學時我耽於玩樂,成績便一落千丈。相反用多D時間努力讀書,成績可能會較好,當然將來也容易搵到份好工向上流動,如當醫生律師等。我正正是前者,求學時掛住玩,所以找不到十萬八萬一個月的工作。這不是機會均等嗎?
如身邊嘅朋友人工都差不多,又為何覺得我成日去旅行係好有錢呢? 分享下我於面書回答朋友的留言
「有人搵百萬年薪都呻窮,仲要借錢黎交稅tim! 佢都羨慕我呢個搵2萬幾既人成日去旅行! 不如我講講我點慳啦,我電話費用$80任上網全包,我身邊好多人用緊$4xx一個月,即差不多佢交一個月既電話費等於我用足半年,大家既差價可以去一次短線團了。另外我用一部電話可以兩、三年甚至更耐,我有朋友就已換了超過5部頂級電話了,記住我換既都係outdate既電話,差價又可去一次歐遊。有人餐餐大魚大肉,我就久唔久自己煮飯獨沽一味,最平可以約$10一餐如薯仔蒸雞翼(4蚊薯仔,幾蚊雞翼);有人鍾意出入搭的士,我就搭公共交通工具⋯
呢D人全部係我身邊出現,當人有無窮既慾望,人就自然窮啦! 其實錢係睇你點用啫! 我既慾望好簡單得一個啫~」



其實呢位朋友都係旅行同好,絕對明白我,這回覆純粹借呢位朋友來分享吓我既生活態度啫。
我好認同另一位朋友嘅說話,佢個人慳到無倫,無乜娛樂,但就有幾個物業同好多積蓄,偏激D人可以話佢係「樓奴」「守財奴」。有一次有人羨慕佢好有錢時,佢回覆左一句說話:「你有嘅享樂,我夠無啦,有乜好羨慕」呢個情境我不時思考,就正正我剛才說嘅機會均等。如大家籌碼一樣,而大家嘅目標價值觀唔同,所花費嘅地方同時間必定唔同。這世界是公平的,不怨天,不尤人,唔好憎人富貴嫌人窮好嗎?我夠想衝上雲霄做Captain啦!希望不要抵毀或羨慕別人的理想,每人所追求嘅都不同的。


關於來年展望,相信唔會有乜野驚人舉動,應該會追多次極光,畢竟港女未曾見過。亦想接觸一下美加極北之地當地人生活方式與格陵蘭人有何不同,想留待秋天才出發。年頭動向有點迷惘,會去D平少少嘅短線遊代替,但又唔知去邊好⋯


2016第一炮會去新加坡,身邊朋友一聽我去新加坡都好驚訝,「你唔會去呢D地方喎」、「你應該對呢D方無興趣喎」、「新加坡好悶」云云。無錯,見港女有幾日短假,唔想浪費假期,平平地想離開吓香港而矣。當地有乜野玩基本不是考慮,甚至未必會去熱門景點,純粹想hea吓。應該會過埋馬來西亞,嘗試踏足亞洲版塊嘅最南端。


最愛排名更新
上年未加思索便上榜,因行禮既粉紅沙灘上榜今年out!換上了蜜月的牙買加。當地獨有嘅雷鬼風格、藍山咖啡,加上蜜月所在地,在心目中必定佔一席位。突尼西亞嘅Matamata出局! 換上了窮得開心,最能看到人真誠嘅一面莫桑比克島,一上便佔據第三位。從走勢看來頭四位都好難動搖了~

1.格陵蘭 — Ilulissat [夢幻旅館,幸福極光]
2.玻利維亞 — Uyuni  [奇景天空之鏡]
3.莫桑比克 — 莫桑比克島 [最易看到真誠嘅笑容]
4.烏茲別克 — 撒麻爾罕 [神秘國度,宏偉建築]
5.牙買加 — Negril [蜜月地點,有極獨特的風情]
6.古巴 — 夏灣拿 [世上最特別地方之一](港女按:走過「曾經」浮華大地)
7.希臘 — Oia       [醉人浪漫,一見難忘]
8.波斯尼亞 — Mostar [有誤入桃花園既感覺]
9.埃及 — Dahab [思想仍停留在當年未被開發的紅海]
10.智利 — 復活島[我最愛既南太平洋,迷一樣的石像]


47 則留言:

  1. 銀哥只「開發」了世界的33%,仲有一大半等住你去體驗喎^^
    我成日覺得年薪百萬秒秒幾百萬上落嘅人係未必有時間去旅行嘅......要樂得逍遙也有個人取捨吧
    很同意呀,不同人有不同價值觀,光陰有限盡量做自己覺得有興趣和有義意的事就好了!!!!
    銀哥幸運地找到志趣相投的銀嫂作人生和旅途良伴,這點才最令人羨慕wakakakaka....
    p.s.話時話我想知$80月費全包係邊個台咁正@@,我都想轉過去喎:P

    回覆刪除
    回覆
    1. 人生太短,真係要用短暫的人生了⋯
      其實每人追求都唔同,喜歡做自己嘅事就好了
      你講到咁羨慕,港女聽到實又沾沾自喜啦!
      smartone 要係街邊易拉架D sale先有,$80係以前,依家加到$96,得3G,不過係數據任上嘅,我唔怕慢,唔知啱唔啱你

      刪除
  2. 美加,極北,格陵蘭,極光,全部地方我都想去......
    銀仔等你去完回來出報告給我們看.^^

    回覆刪除
    回覆
    1. P.S.從前我手機沒有上綱, 用緊三十幾.....
      話時話我都係$80月費全包呢個,現在要付$80還是有的貴!!!!
      價值觀各人不同, 行樂及時, 心中富足便是最大的滿足....

      刪除
    2. 銀仔足跡如何做, 可否教學?? longbell 都想做番個. TKX!!

      刪除
    3. 其實呢期D blog友好多都去左,極光周圍飛!
      $80係半年前,依家加到$96了⋯ 每人追求目標都唔同,現在有D香港人較為偏激,我只講旅行,如不是他的相同目標都可以unfriend...
      足跡去TripAdvisor 有個旅行地圖,我整完cap圖po上嚟嘅。其實依家網上都好多旅行地圖,有D以國家計,有D好似tripadvisor咁計城市,up to you

      刪除
  3. 呢個真係一個價值觀問題。去旅行唔使要好有錢嘅。

    回覆刪除
    回覆
    1. 無錯! 最重要,你唔可以強迫我有你嘅共同理想!

      刪除
  4. 你去左60個國家喎,我只得你一半咋!
    我都想整個足跡圖呢,等我又計吓行左幾多公里先,係行嘅路,當然粗略計啦。

    回覆刪除
    回覆
    1. 60? 好似無咁多啞, 應該差一兩個⋯ 其實我有D人用國家計嘅地圖,連轉機都當埋,邊左中東幾國都算去埋,如計埋我估就有多5,6個,哈哈~
      快整!

      刪除
    2. 我整左個地圖,不過唔識cap圖po上嚟,只有條link在我首頁右上角,你來睇吓啦。

      刪除
    3. 我用人手計,去旅行日數共501日,足程粗略計4500公里。每日平均9公里,我係分開每次旅行計,再加埋後個總數四千五公里o架。

      刪除
    4. JJ 我係printscreen,然後小畫家cut出嚟,就當一張照片咁po啦。睇左啦,堅! 足程。。。我行山小唔知有幾多足程呢⋯
      基爾:你都好似係噃!

      刪除
  5. 「有幾日短假,唔想浪費假期,平平地想離開吓香港而矣。當地有乜野玩基本不是考慮」––––哈,這正是我這幾天聖誕假期來老撾的理由!可惜我居住地方近極都要坐 8/9個鐘頭飛機,連轉機隨時用去大半日!另外,亦同意旅行不是送死,有些人特意找些危險地方去,證明自己好勁,其實好幼稚,萬一被人捉了,政府還要浪費金錢和人力物力營救。

    回覆刪除
    回覆
    1. 旅途上見到澳洲遊客都係同你一樣咁講,真慘⋯ 但老撾都遠喎! 我喜歡當地山區嘅寧靜
      特意找些危險地方去香港人比較少D,但外國真係有,除了金錢和人力物力營救,仲有國民嘅擔心。

      刪除
  6. 當人有無窮既慾望,人就自然窮啦! 其實錢係睇你點用啫! 我既慾望好簡單得一個啫~
    Same here!

    回覆刪除
  7. 很多年前,小六斤剛會走路的那年,我們帶了他到 Gran Canaria 渡假。夜間,我們拖著孩子在海邊漫步,岸上有很多擺攤檔的小販,其中一個是帶著一個也剛會走路的孩子的年輕黑人媽媽。在攤檔前,兩個孩子互相對望一下,跟著便玩在一塊,我們為他們拍了張照片。每次我看回這張照片,都會感觸良多。

    回覆刪除
    回覆
    1. 絕對明白六斤你嘅心情! 其實我每打一篇非洲遊記,見返係當然與當地人合照,都一樣會感觸良多。

      刪除
  8. 好正呀~~你去過好多地方旅行~~正確黎講你去過好多非熱門既地方旅行~~~~~仲體驗左咁多唔同既野~~
    真係好少聽有人去渡蜜月會去中美洲....我覺得搵到志同道合的港女做配偶~是你的福氣呢~~~
    好羨慕你去過咁多地方~你哥十大~我淨係去過ilulissat~另外兩個係同國家唔同地方~~
    不過我最愛始終係冰島~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    希望我都可以去到咁多地方開眼界!!出去多d地方睇過.....先會知道自己知道的很少~
    我地都要一齊努力再去多d地方~~~~~~~~~~~~~
    最後祝你happy new year~~~~你同港女同你地既家人都身體健康!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 中美洲都唔係少聽人去蜜月嘅,換轉叫法做加勒比海可能會多D,哈哈~ 你又咁講港女,佢又係度沾沾自喜了⋯
      十大我漏左安度爾,下年加返先~ 茅玩我小T,都話你有我咁嘅年紀,話唔定去得多過我。我好似你咁細,Greenland是一個遙不可及嘅地方呢~
      一齊去多D,充實吓各自版圖,從中增加人生歷練吧!

      刪除
  9. 見你寫話天空之鏡係第二....我真係好期待!!!!!!!!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀! 去七大奇蹟馬丘比丘都只是到此一遊,可能跟媒體出現率大高有關。

      刪除
  10. 好豐富o既旅程呀! 雖然你唔會去戰亂地方, 但o係我角度睇, 你已經好勇, 可能係男同女o既差別, 多謝你開闊我o既眼界呀 ^0^
    憎人富貴厭人窮o既人我都好唔鍾意, 但香港地好多呢種人!
    有時同唔熟o既所謂朋友傾開偈, 旅行應該係例牌話題, 我通常都唔出聲, 佢地會係咁講東南亞, 講食野, 講shopping講到滔滔不絕, 見你唔出聲, 從佢地表情會睇得到佢地覺得你邊度都冇去過, 我仍然keep住微笑, 一路唔出聲, 直至佢地開口問。我先會話shopping同食野都唔會係我外遊o既目的, 呢d在香港完全可以做得到, 我會比較鍾意睇景睇地貌。之後佢地會死唔放過你, 係咁試你去過邊, 我實在好憎呢類人, 你去得多地方定我去得多地方, 甚或你有錢定我有錢, 關你差事(sorry, 粗俗左d), 但呢類情景, 我絕對係唔止遇過一次。究竟呢類人有冇覺得自己好乞人憎?!

    回覆刪除
    回覆
    1. 傻嘅Venus,應該話互相帶大家遊世界吧,你也帶我去不少高緯度地方啦。男女差別,我覺得只係香港存在,十年前自己咩背包出走,經常看見一個嬌滴滴日本妹獨遊,而外表強悍嘅西方女性獨遊更加隨處可見。好像今次非洲之旅咁,遇到嘅獨遊男女比例其實55之比。
      有時香港人真係幾討厭,每人追求唔同,係都想你認同。

      刪除
  11. Great travel wish list for year 2016.

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實2016 travel wish list係近年來最唔great了⋯

      刪除
  12. 新年快樂!希望來年繼續看到更多你的分享!
    對我來說,24小時內去到的地方已經算近。我都知老撾山區最吸引,但今次剩玩只有7日時間,主要目的只是聖誕期間離開本市「避世」,不想太頻撲,我這系列遊記應該好精簡!

    回覆刪除
    回覆
    1. 新年快樂nado,多謝你喜歡我嘅遊記~
      所以我之前有個夢想,不過澳紐始終不在我之列,就係咁原因!
      我都想睇你老撾經歷呀!

      刪除
  13. Silver,你和一樣用緊96蚊電話plan,我部電話用了幾年都未換過.去旅行可以窮遊的.好似今年三月我會去泰國清邁六日影蝴蝶,機票$964,酒店$330,機票加酒店1,300唔駛.D人去加拿大睇北極光跟團要成3萬幾,我去萬幾蚊攪掂.我和你一樣希望可以走遍這個世界,去尋幽探秘.

    回覆刪除
    回覆
    1. Andrew,我認識嘅大多是同道中人,就像你一樣。一起努力發掘這世界吧!

      刪除
  14. 非常非常認同你想法,尤其呢句「當人有無窮既慾望,人就自然窮啦! 」....我必須謹記!自從有左囡囡,都同旅行暫別,呢段時間都成日羨慕人地去旅行,心思思,有時仲down down地!但當然我亦享受同囡囡玩(剛一月都一齊飛左轉福岡,但真係幾累😅),而家當take個 break草下彈藥,不久將來再放眼世界!

    無上黎一排,你版圖又擴左咁多,想羨慕死人咩😒,好彩我可以慢慢煲你遊記,在家享受「旅行」!

    回覆刪除
  15. 無黎一排,你版圖擴左好大wo...真令我羨慕👉🏻👈🏻!唔知要用幾多時間先煲哂你遊記😏⋯⋯亦恭喜你完成人生其中一項大事,祝你同港女老婆繼續環遊世界❤️,寫多啲遊記比我地blog友放眼世界!😎

    非常非常同意你想法,尤其呢句「當人有無窮既慾望,人就自然窮啦」令我反思有時唔夠知足嘅自己!未來呢幾年我飛唔到咁遠,就當take個 break草下彈藥先,暫時痴實你遊記望梅止渴吧!🤔

    回覆刪除
    回覆
    1. c悠悠,你咁辛苦打嘅留言失蹤左唔使再打多次啦,blogger將d好大段嘅留言當係垃圾留言,我以後每次都check架啦~ 見你打咁大篇無左再打過鄧你慘⋯
      「當人有無窮既慾望,人就自然窮啦! 」係呀係呀,我有時候9唔9會多左好多慾望,好似D人咁債務重組咁,自己再重組吓邊樣慾望首要,邊樣可放棄。
      知你湊住B都無時間打日本遊記了,好啦,咁我獻醜"帶"住你去旅行先啦,哈哈~ 等你復出,帶住小朋友出去,包保佢學到更加多野!

      刪除
    2. ........比你發現左添😁😅😂,瘀皮.....我以為第一個留言出錯send唔到添😖😖
      哈哈我紐西蘭篇野都未埋尾,日本親子遊應該唔會出產🙈🙈🙈我現況最適合睇例如你個啲「大製作」,先多謝你獻醜 "帶"我旅行👀(係你同港女帶我先岩😁😏)!!
      你講得岩,我會帶住小朋友出去學野,未正式出走前,我已經準備左本介紹世界各地既兒童故事書,應該好快成為我囡囡睡前玩具✌🏻

      刪除
    3. 哈哈,呢篇我又係垃圾堆中尋回~ 你用Whatsapp表情這裡顯示唔到⋯
      你仲好講,我當年睇睇下你突然停左,記得你D住宿景觀好正!
      大乜製作吖,又笑我。依家改寫D小製作呢~
      啊! 你向你囡囡洗腦!

      刪除
    4. 當你去哂七大州,我應該會埋到尾^^

      刪除
    5. 你咁得閒留言夠你打一篇了XP
      現在只剩南極洲,太貴唔捨得⋯

      刪除
    6. 我想追哂你劇集先,太好睇,其實我唔得閒,但每日追兩三集我仲應付到hehe

      刪除
    7. 太好睇<-- 太滾動喇! 多謝你~

      刪除
  16. 我返嚟啦銀仔,睇極光?去黃刀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你知我有幾咁掛住你嗎?說好的飲茶呢?
      係呀! 極光就一定,但地點就⋯ 你應該明白我嘅~

      刪除
    2. 俾我玩埋個4月,5月就好得閒架啦, 你無周圍去嘅, 約你5月飲茶!
      我等睇你blog呀, 我想去格陵蘭, 不過一直都未抽到時間去~
      2015第一炮會去新加坡 ==> 2016呀! 銀仔快樂不知時日過呀!

      刪除
    3. 好呀! 5月我ok呀~ 短訊聯絡。
      格陵蘭?去啦去啦~ 住仿冰屋! 你咁捨得使錢再飛北D啦,比我見識吓~
      我暫時寫短線,對於你普通野,唔使等啞⋯ 哈哈~

      刪除
    4. 更正返啦,多謝提醒呀毛毛~

      刪除