2015年12月13日 星期日

續Day 2 非洲黑夜(莫三比克Nampula)

續(Day 2) 2015-9-12
住宿:Ruby Backpacker 
行程:約翰內斯堡(南非) —> Nampula(莫三比克)


話說上回講到來到莫桑比克後受到諸多錯折,逃回住宿後面如死灰。經深呼吸冷靜過後,佢地又唔係偷又唔係搶,心諗無理由唔出去觀光架,咁不如唔好來非洲!


出發前問一問住宿老闆娘外面是否安全,她是一名本地白人,應該是葡萄牙裔。她說ok,只要唔好比人感覺到身上好有米應該唔會有大問題。於是放低晒所有財物於Ruby,只帶相機及少量現金,決定膽粗粗再出外闖一闖,目的地是步行過一條街嘅博物館。正想外出時剛好見一名白人少女住客拎住膠袋回來,似去完超級市場,心諗治安應該無想像中咁差呱⋯ 
於是心驚膽顫外出,行嘅不是主要大道,路人疏落。步行期間,左顧右盼,驚被老笠。如要影相先係褲袋開好機蓋及開關制,隨即攞部相機出來極速影,影完又即時袋返好。今次非洲之旅換上4/3微型換鏡相機是明智之舉!


LP講博物館入場費$100-MZM,我又無散紙,結果俾了張$200-MZM($30-HKD),門口無講幾錢,即任由宰割... 撞正兩個印度商人一起參觀,並由收錢嘅職員帶領入內講解。開頭影了兩張相就被職員制止,笑笑口話轉頭可以比我影喎,心諗又想「掠水」?博物館雖然簡陋但都好值得參觀,畢竟是我來非洲第一個博物館吧,而且Lonely planet描述這crowded city亦只提及這唯一景點。內裡有於莫桑比克出土嘅文物、歷史,職員都詳細講解,心又諗會否收Tips?參觀過後他笑笑口說可以影,算吧,無謂助長這風氣。離開時職員無抓多一分錢Tips,是否我小人之心呢?




進入簡陋展館
影了一張後才發現不能拍照


參觀博物館後,與剛才好好傾嘅印度商人分手,他有房車接走。由於又要得返自己一人,此刻有些少茫然,真想跟埋佢一齊走呀⋯ 於是去博物館後面LP介紹嘅餐廳食少少野,諗任食完早D返RUBY瞓覺,怕入夜開始危險。漢堡$150($23-HKD)當地啤酒$60($8-HKD),一D都唔平!



食完見時間尚早,先去火車站視察一下先,因為聽日搭車係火車站外嘅小巴停泊處,無謂到時才孭住大袋細袋去搵。心慌慌咁行多兩個街口去到大馬路,期間見到當地人頂上功夫了得,及後見火車站外有好多地攤擺賣蔬果,攞相機把握瞬間影了張珍貴相片。
火車站外有眾多小販,影相期間D女小販叫我影佢地,但見附近都比較雜亂,也有幾名當地人前來搭訕,即時雙手插袋,分別緊握褲袋中的零錢及相機,視察過小巴停泊等候狀況後便打道回府。




回程時再穿過博物館,再次看見博物館職員,並親切地叫我可以係外圍拍照。其實都十五十六,唔知佢是否想屈錢。影完無被屈,仲係博物館大閘傾計添~ 好開心,來非洲第一次同當地人於街上慢慢傾談。看來我真的是以小人之心度君子之腹了⋯ 無計,鬼叫由一入境就被屈咩!


回程時街頭快拍



返回Ruby,剛認識的法國朋友Alex及馬達加斯加朋友Talian,兩位都很年青,話要去market工作,有乜工作呢? 解釋極我都唔明⋯ 算吧,有得外出又有人陪,梗係跟埋去啦!原來佢地都未去過,要沿路問人,對答全程都由Alex負責,因為只得佢識葡文。最後行咗去一個好遠嘅market,但已關門,天也開始黑,於是又走回頭路。看見他們比較輕鬆無咁緊張,唔通無我想像中咁可怕?


返回住宿後Alex提議去飲啤酒,由住宿沿住漆黑一片街道行到一個街角,見有兩個大雪櫃於街頭,雪櫃內存滿了啤酒。從黑夜中只能從雙眼眼白辨別到有無人,原來有幾個黑人坐在啤酒膠箱飲啤酒。於是大家坐在街角上的啤酒膠箱上啤一啤,一支又一支,其實銀仔唔係太飲得⋯



諗住挨完長途機今晚早點瞓,但看見他們意猶未盡,提議食完宵夜再去酒吧飲⋯ 好!有人帶住認識非洲黑夜,挨眼瞓都抵!





行行吓去到在中午時曾經過,看見一大班黑人嘻嘻哈哈,怕行埋去會危險,驚到唔夠膽行埋去嘅小食店。我地每人叫了一款小食,味道唔錯!超平!老闆仲叫我影佢間舖添~ 睇嚟晏晝果餐咁貴都係專掠遊客了⋯ 食完後有人兜搭,知我地想飲野帶我地到一間酒吧,可惜人影都唔多隻,借廁所遁再去第二間。去到第二間較有人氣,再飲了些酒,頂唔住睡魔周公急call了。

左二、三是法國及馬達加斯加朋友


回程時於漆黑嘅街道他們都唔記得路,好在我今日已行過兩次。回到住宿旁邊嘅街道,看見4-5人蓆地而睡,並用木來生火取暖,可見當地人才叫赤貧!其實以前係機場工作時同過一個巴基斯坦人傾計,佢話香港好幸福,無錢就有錢比你使,無得住就安排住宿你住,無得食就有食物銀行等等⋯ 



返回住宿無穿無爛,輪流沖涼後於同一間大房瞓,馬達加斯加朋友Talian仲話明早要早起離開Nampula前往工作。早抖吧~ 諗都無諗過係非洲南部入夜可以出街,而且無比想像中危險添,這經驗十分寶貴,唔係人人都有架~ 勢估唔到,非洲黑夜比旺角黑夜更平易近人。

讀萬卷書不如行萬里路之認識莫三比克:(取自Wiki)
莫三比克共和國葡萄牙語República de Moçambique)舊譯作莫三鼻給,位於非洲南部,臨印度洋,隔莫三比克海峽馬達加斯加相望,以葡萄牙語作為官方語言、人口約有1920多萬人,1975年脫離葡萄牙殖民地身分而獨立。
鄭和下西洋時最遠曾達莫三比克的貝拉港[1]1498年3月,葡萄牙航海家達伽馬率領船隊到達莫三比克,當時就有阿拉伯的貿易站在沿海一帶設立。自1505年開始,成為葡萄牙的殖民地,葡萄牙在沿海興建了許多貿易站和堡壘,並且使它成為非洲東岸航行船隻經常停泊的港口。葡萄牙的商人、傳教士和探險家更深入內地。到了十九世紀初期,當地的奴隸制度才被廢止。
經過了近五世紀的漫長殖民統治後,莫三比克人民也開始政治覺醒,要求獨立自主的呼聲高唱入雲,但是葡萄牙政府對這個殖民地不肯放手,因此爆發了為期15年的叢林游擊戰爭。
1975年6月25日,莫三比克正式宣布脫離葡萄牙獨立,成立莫三比克人民共和國,奉行社會主義。
莫三比克獨立後繼而發生內戰,直至1992年才內戰結束,莫三比克開始實行多黨民主制

另外究竟叫莫桑比克?莫三比克定叫舊名莫三鼻給呢?香港領事館叫”莫桑比克”,但華語地區更廣泛稱為莫三比克,就叫莫三比克吧!


23 則留言:

  1. 幾個人一齊出街感覺安全啲。

    回覆刪除
    回覆
    1. 壯吓膽咁。
      但我相信跟團去非洲南部嘅朋友,就算湊夠十個人夜晚都唔夠膽外出呀,哈哈~

      刪除
  2. 晚餐食咁少野!擺d錢o係旅舍,有保管相呀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 係非洲見咁貴唔捨得食⋯
      無保管箱架,搏一搏咋,心諗旅館裡被偷總好過外出被搶而無命嘅⋯

      刪除
  3. 識到新朋友真好~~有人帶住都安心d~~~~
    而且法國朋友很帥哥~(怕醜笑)

    回覆刪除
    回覆
    1. 真係多得佢地兩人令我加快對當地有信心咋!
      法國仔,唔⋯ 諗返又真係幾靚仔~

      刪除
    2. 你下次唔好一大班人去,試吓一個去實識到大把帥哥啦 XP

      刪除
  4. 嘩, 嚇死! 真係鬼咁大膽, 係咪鬼先咁大膽, Alex白色架喎, 應該都係高危, 夠膽夜麻麻出街!

    回覆刪除
    回覆
    1. 旅途上所見,可能鬼確實比中國人大膽。
      就係第一晚夠膽出夜街,極速令到我對非洲南部嘅信心呀!
      Alex白雪雪,第二日佢就比人Target左啦~ 哈哈~

      刪除
  5. 睇黎非洲真係好少遊客@@
    住Hostel最好就係可以識到人!住酒店雖然舒服但係唔會得到既野~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我這行程裡,只是莫桑比克特別少遊客啫。
      Hostel與酒店,真是各有好處。

      刪除
  6. 到底係去搵咩工做咁得意呢?遊客都可以做工賺少少水腳都唔錯喎XXD
    有人陪壯下膽真係唔錯喎

    回覆刪除
    回覆
    1. 到底係去搵咩工做咁得意呢? <-- 佢地未必係遊客,不過下回分解。
      呢兩個人真係極之感激,如無今晚外闖,這行程真係唔知提心吊膽到幾時。

      刪除
  7. Silver,你的經驗不是一般香港人可以獲得,一定要胆色過人才可以,佩服佩服.

    回覆刪除
  8. 銀仔對旅行真係好有熱情,真係要嚫年輕多d出去闖下!

    回覆刪除
    回覆
    1. 旅行熱情無減,只有增加,不過就嚟4張,唯有努力!

      刪除
  9. 在落後地方有當地人熱情服務,難免懷疑有攞貼士動機,這種心態我經常有!至於博物館工作人員免費講解,我在肯亞也有同樣經驗, 而且還是關門後讓我免費入場,一路跟貼還幫我影相!離開時,我等著他問我拿錢,但他沒有,只是留下了自己的手提電話號碼給我,叫我無論如何要call 他,最重要是保持聯絡,說我們定會日久生情!

    回覆刪除
    回覆
    1. 無計,因為大部份落後國度都要鬥智鬥力⋯
      單身女性遊客通常令呢D人有遐想,好似我呢D男人先會見真章嘅~ 咁你仲有無保持聯絡呀?

      刪除
  10. 從另一個角度,你可想像一個白人流落中國小市鎮的感覺是怎樣嗎?很多西方朋友都跟我説,他們在中國是文盲,不知他們說甚麼,笑甚麼,很多時都會很惶恐,不安全,也許就像你身在非洲的感覺。

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔同唔同! 我覺得白人牛高馬大,來到中國,每個中國人都"瘦猛猛"。掉返轉我地中國人個個都咁瘦弱,去到非洲D黑人個個都似健身教練,看似孔武有力。
      白人嘅害怕可能怕偷呃拐騙,我們東方人怕應該是生命受到威脅。

      刪除
  11. 很好的經歷,真係睇住都"燉"你驚!...

    回覆刪除
    回覆
    1. 你睇到都驚呢⋯ 我當時真係驚到震架!

      刪除