2015年12月25日 星期五

Day 3 非洲實況(莫三比克島)

(Day 3) 2015-9-13
住宿:Ruby backpacker
行程:Nampula —> Ilha de Mozambique



清晨0530,馬達加斯加朋友Talian要走了,話去要南部工作十四天。在住宿內陪佢等候期間,看見他手持同我隻錶同牌子Garmin嘅GPS機。嘩!要用到呢D,就問吓乜工作。

原來佢工作要去Nampula南面嘅一個森林度樹木嘅直徑,相信係有關環境保護嘅工作。真係有意義嘅工作,雖然佢要露宿山頭,但做得有意義又何妨!公司俾了兩部GPS佢,以防迷路,而我亦終於估到少少法國朋友尋晚佢講嘅工作啦,我英文水皮只識聽population呢個字,應該都關於環境問題嘅工作。


中:右面是我朋友Talian

跟Talian道別後再回房瞓。瞓醒早餐後同Alex逛街,期間警察好似target左Alex嘅膚色咁,共查了五次passport,Alex亦不停用葡文對答。我都當然被查啦,檢查後無問題都放行,無被屈。因為要搭1100於火車站外開出嘅小巴,所以行到咁上下我都提Alex係時候要回住宿攞行李離開了。

住宿包埋嘅簡單早餐,廚房有得任食

行到一個迴旋處,可能是中心區域

當地都幾多這類型嘅漫畫,尋日博物館內都見過

幫襯買少少上車食



臨離開時,老闆娘特別提醒我別將行李放上車頂,因為好危險,相信可能會被偷。
好人嘅Alex送我去火車站,期間又被截查⋯
見Alex都唔係好「老脾」用葡文以發佢地爛渣,但見果兩個差人又狀甚無奈地解釋,原來當地差人都唔係想像中咁恐怖啫,哈哈~
去到火車站外跟尋日視察一樣見到好多小巴,小巴於當地叫做”Chapa”。經Alex替我Confirm後,上了其中一架新款嘅Hiace貨車小巴,$200-Metical($32-hkd),再見Alex。


非洲坐這類型小巴,通常坐滿人才開車,逼到渣甸魚咁。起初鬆動D時,隔離個當地人同我係咁傾計,仲攞出一部新款Sony notebook出來話要同我合照,又播非洲音樂來向我介紹,較有印象嘅係一首尼日利亞流行曲,因為MV幾得意。佢夠膽成部Notebook攞出嚟,看來都唔係咁危險啫~ 
之後陸續上客就真係迫到歡樂滿東華咁喇!前面位小男孩仲拎住隻生雞上車,似足以前回鄉探親嘅情景,求神拜佛隻雞唔好賴C呀⋯另外Chapa途中不停埋站,期間除了有乘客上落外,必定有幾十人圍住架車叫賣,後面位非洲大媽亦提醒我要小心行李,以免被車外嘅人搶走。(真係咁危險?)


個半小時後到達其中一個中途站,司機叫我地全車人轉另一部車。當地人好好人咁讓我坐車頭,唔使同人迫。

轉坐另一架車後,之前個司機好老實,退返$100-Metical俾我來作呢程嘅車資。於是等待開車期間買了$10($1.5-HKD)粟米、$10一梳小型香蕉。我每次買都好醒架,用最細額硬幣試佢。




右圖:見個當地人係車上開部新款Sony notebook,睇嚟都唔係咁危險啫~

歡樂滿東華

不過車頭都唔係太好坐,因為我要放個60L大背囊於腳下,隔離都坐左個人,迫到隻腳好似無血到咁⋯
坐我隔離嘅係印度裔嘅當地人,又傾起上嚟。我們一同探討莫桑比克,首先佢提醒我小心停車時攞相機出來以免被搶,跟住佢就講唔明當地人為何無遠見,才令到一直咁貧窮。佢自己有個好大嘅農場,我當然了解每個種族有不同特性,如果唔係南非以前由白人管理嘅業務,交回黑人後都唔會一落千丈啦,而佢咁有生意頭腦亦都係遺傳自印度人嘅。不過講開又講,莫桑比克有好多印度後裔喎。



前前後後車程總共五小時,看見椰子樹或棕櫚樹於路旁出現,即表示接近海邊嘅終點站。原來這車不進入莫桑比克島,要係鄰近小鎮Lumbo轉車,再轉貨車過長橋。於車斗上企穩,攞出山狗及相機,紀錄特別嘅一刻。




這五個小時車程,見證了當地人嘅民生百態,是城市Nampula所見唔到的。沿途所見路人不絕,看來”11號巴士”才是當地人的主要交通工具。而且這裡路人嘅衣著比城市所看見嘅更地道,大多色彩鮮豔,好似特登襯過咁樣,而且步行間亦再展示出頂上功夫了得。由於車速快及路面崎嶇,好不容易才拍攝到一張滿意嘅當地人照片。另外當地大多無自來水,沿途亦見到人用大型人手水揼一下一下咁抽取地下水。偶然也見當地婦女亦有用一條大木來樁D唔知乜野(後來知道是樁植物來製作飲料)。
除了民生外,生態亦好特別。沿途路旁不停看見類似有成個人咁高嘅蟻丘物體、巨型嘅包包樹等。這程車簡直又係視覺震撼呀!


幾個小時車程,沿路不停看見路人

車輛行走期間,好難影到這張咁有特色嘅靚相

路經村落,可見玉米是當地人主要食糧

左邊是最有非洲特色嘅樹,而右邊類似巨型蟻丘嘅物體經常看見
這張照片隔了擋風玻璃拍攝,雖然質素差,但有懷舊紀錄片感覺。而包包樹正是非洲的其中一個代表。
非洲歡樂滿東華實況,小弟第一次upload片咋


最後一程貨車只得幾名乘客,,唔收錢嘅。要經過一條長長嘅橋後進入莫桑比克島,而這條橋太長又只夠一架車行駛,所以不時有擠塞嘅情況。進入島後只見全是矮矮的平房,大部分更是破落不堪。貨車沿途落客最後只剩我一人,司機連人帶車駛到自己家門,隨後叫佢的兒子帶我去Ruby住宿都幾好人噃~
穿過橫街小巷,行了十分鐘路程到達Ruby住宿。住宿亦位於寧靜小巷裏,心諗出入會否危險⋯
帶到我來住宿後,小朋友自行離去,無問我收取任何回報。

讀萬卷書不如行萬理路之認識猴麵包樹:(取自Wiki)
猢猻樹學名Adansonia)是錦葵目錦葵科植物,又稱猴麵包樹。共包括8種,土生在非洲大陸(1種)、馬達加斯加(6種)和澳洲(1種)。落葉喬木,猢猻樹高達5至30米。其樹枝長得像樹根一樣,樹幹非常粗,直徑可以到達7至11米粗,需要幾十個人手拉著手才能合抱一圈。樹通常可活500年,但一般相信有些樹已有5000年的壽命[1]。由於沒有年輪須要靠同位素測年齡。


猢猻樹英文俗名Baobab,當地人都係咁叫,所以我文中都以包包樹作稱呼吧





28 則留言:

  1. 回覆
    1. Adansonia有一種好似把傘咁嘅,你有冇見過?

      刪除
    2. 跟據Wiki講非洲大陸只得呢款,你講果款應該係馬達加斯加才有,我知你講邊種,應該係最出名果種。

      刪除
  2. 感覺車上啲人對你幾好.

    回覆刪除
    回覆
    1. 中途不停上上落落換過好多批人,全部對我都好好~

      刪除
  3. 用 G+ SHOW 不到留言?? 打了一段字消失了. 再用PC 打過!!><
    看來本地人也友善.有你英俊樣相是否自指??
    非洲搭車實況>> 正!!! 真的讀萬卷書不如行萬理路!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. G+怪怪地,我無乜理會。 無晒一段字下篇才留言嘛,以免辛苦
      乜英俊樣,玩野Bell,我剪鮑魚刷留晒鬚成個非洲人咁啦。
      其實當地人極度友善架,有好多珍貴實況由於坐緊車關係影唔到,嗚嗚⋯

      刪除
  4. 欣賞你o既勇敢, 親身去經歷少人去o既落後國家, 等我都有得開下眼界, 實在太好睇喇!
    睇o黎壞人只佔少數, 一路遇上唔少好人, 感覺上民風算係純樸

    回覆刪除
    回覆
    1. 支持up片呀, 真係幾歡樂滿東華

      刪除
    2. 多謝你。我都等緊你帶我都高緯度開下眼界喎~
      其實壞人仲未遇到,D人真係超好架,頭一日純粹自己嚇自己。

      刪除
  5. 真係好迫呀架車~~~~~~好呀~~up片好呀~~~~好想睇~
    我覺得你一個人去呢度真係好強悍呀~~~~~~~~好想繼續睇~~~~~
    條粟米好味無?!?!?!?!好似好燶~~~
    港女之後會join埋你嘛?

    回覆刪除
    回覆
    1. 祝銀仔Happy new Year~~身體健康~

      刪除
    2. Happy new year 小T,祝你有個台灣愉快倒數。
      up片⋯ 我拍得好水皮,hehe~
      我係男人嘛,強乜悍吖又玩我,多謝你鼓勵我會努力寫的。
      條粟米乾爭爭好難食⋯ 港女會呀,十多日之後,到時會轉為非洲豪華團架~

      刪除
  6. Silver,好精采的描述,我也很喜歡那張女人帶孩子的相片,她的頭頂的行李和背孩子的布襯到絕.

    回覆刪除
    回覆
    1. Andrew多謝你鼓勵,有D描述係港女後期加工的,我邊有咁好文筆吖~
      呢張相真係撞彩,係車上高速行駛間好難影⋯ 不過仲有好多珍貴實況由於坐緊車關係影唔到,嗚嗚⋯

      刪除
    2. Silver,有時行路好過坐車可以影到好多相.

      刪除
    3. 係,但有時又好難避免坐長途車

      刪除
  7. 聽你描述感覺當地人一般都友善喎,至少壓力好似無咁大,唔駛成日提心吊膽!!
    段短片好正!!^^之後會唔會仲有得睇hahaha....
    從照片中好感覺到當地風土民情,銀哥的遊記就精彩在這裏
    一條橋延伸出海,咁咪唔可以有船通過囉?

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實係我頭一兩日過份小心眼啫~
      片好正? 如果我識拍片會更加正囉!
      基爾又玩我,每一個去到當地嘅遊客都影到呢D風土民情的。
      我唔覺有,只見有魚船。

      刪除
  8. 睇銀仔咁多遊記,好少見你會咁擔心安全,港女應該更擔心!
    銀仔d相越來越有自己風格啦~

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為呢個地域真係被全世界人渲染到沒有最可怕,只會更可怕,所以迷好擔心添。
      其實我仲未了解我自己嘅照片風格喎,話比我聽吖毛毛?

      刪除
    2. 唔做作,好寫實,好多時都可以保留當地嘅味道同心情,唔係人影你又影嗰種構圖,呢個係我嘅感覺,唔知啱唔啱^^

      刪除
    3. 唔做作就一定啱,因為我唔執相及唔識執相;人影我影嘅構圖,始終是最靚的,不過我都嘗試轉個角度。 可能啱喎,多謝你,因為呢D野唔可以自吹自擂的。

      刪除
  9. 哈哈,歡樂滿東華⋯⋯咁都俾你稔到!
    非洲其實大部分都是 nobody's land,中部有些少土人,其他的都是白人霸佔後才開墾,跟著再輸入印度和中國勞工,所以要是仔細探討,非洲食物,是有很多中國和印度的影子。我自非洲行後,醒覺白人的抱怨不是沒有理由,非洲很多國家,其實本就是不屬於任何人,百多年的建設,在一聲改革下,一切的努力,都要雙手奉送給黑人,這是另一種的歧視、不公平。

    回覆刪除
    回覆
    1. 六斤前輩,我相信每個去過非洲遊歷後嘅人,都會同我地一樣想法。土地由白人開發,改革後沒收被黑人,到現在管理不善又荒廢了,都覺得好唔公平

      刪除
  10. 我都好中意女人背孩子的布,襯埋頭布,好靚,有潮流感!(我都幾欣賞非洲布藝,好colourful!)

    你upload嘅片,令我唸起翠如bb嘅地平線上xxxxx!

    當地人好like你咁播,出路遇貴人,留下好印象,so good!

    回覆刪除
    回覆
    1. 非洲女人仲她識襯衫添~
      翠如BB唔造作,我都她鍾意睇佢做旅遊節目架,尤其是以前now果D~
      佢地唔知係咪對遊客特別友善架呢?

      刪除