2022年9月8日 星期四

地球的另一個加(家)生活篇@酒莊工作

地球的另一個加(家)生活篇@酒莊工作


葡萄酒就飲得多,估不到有朝一日會參與其中。雖然做一些簡單工序,但是工種名稱就好有型,叫Winemaking!😆 這是我在外國第一份長工,並已工作了三個月。



剛到埗時銀仔在十蚊店兼職做店務員,港女則做西餐廳帶位,除了賺取一些生活費,盡量少用儲備,也可以體驗當地文化,對我而言更是學習英文的良機,可謂一舉數得。



現在搬到西部河谷地帶,酒莊林立,港女早在年初,已經快人一步在酒莊找到一份客戶服務的暑期實習。港女上班不久,見到貨倉長期歡迎「樓面」職員在休息日過去幫手,以賺取外快。港女報名參與,感到經理和同事都非常友善,工種又簡單,得知貨倉那邊忙到不可開交,下班時膽粗粗詢問來自巴西的經理會否額外請人。經理快人快語,叫港女傳來我的履歷,及後相約見面。

(港女按:年初還對定居目的地有點迷茫,但基本目標是離開省會,所以見到酒莊請人,便抱著「船到橋頭自然直」的心態應徵,有了方向就可以從長計議。

在工場上班時,我同經理講老公英文唔OK,但識揸車同埋應付到體力勞動。經理笑言「唔使擔心喎,你覺得我啲英文又好好咩?」😂 起初我提及只有一部車,可否先做兼職,但等了兩個星期,經理都未得閒約就開始擔心。想到其實一星期只有兩日大家是一同需要工作,辛苦少少早點出門口走兩站都可以,所以到經理再問時,都唔再扭擰,乜都應承啦。酒莊四天工作,我通常額外返多一日工場,次次攰到好似俾人打咁,坐咗咁多年辦公室,而家還返啲勞動債。😅



見面當天,Boss首先提及兩點,第一,這不是正式的面試,以傾談模式進行,務求令我放鬆心情。第二就是英語也不是他的母語,他也是三年前來到加拿大酒莊工作才學習英語,叫我不用擔心語言問題。隨後的交談,主要圍繞著我會否介意工作沉悶、每個星期作工時數太長(40小時)、何時可以上班等問題……好似怕我唔做一樣。😆 然後講到時薪$16(約$100-HKD)不算太高,但這只是起薪點。NS省最低工資$13.5-CAD,大多基層工作是供最低工資,像我早前的「十蚊店」及港女的西餐廳,就算管工也只是比最低工資多出幾毫子。所以時薪$16對於我這些無語言能力、無技能的人來說算很高了。



稍稍講完工作安排,便閒聊一番,講及我在巴西的遊歷、在烏茲別克巧遇巴西球星李華度、以及在馬爾他認識了很多巴西同學等等。。。



簡單工作不需用腦,就是最適合我語言不佳的狀況;至於一星期返40小時的工時,對於最鍾意返工的香港人而言簡直得啖笑。就這樣,隔個星期便正式上班。上班數星期後隨即由五天工作變為四天工作,直至9月,每天由8小時變成10小時。每天工時長其實都頗辛苦,但只是四天工作,想到有三天能享受田園生活也不錯。



「識人好過識字」,有不少人認為華人世界好講求人際關係,連自己都認同。現在與港女在加國親身數次搵工經歷所得,「識人」已是最大的籌碼,什麼學歷、相關經驗等問題完全不是重點。(港女按:搵實習其實都一樣。首先係帶住學校嘅名目去申請,面試前向教導餐飲嘅老師取經,兩位老師叫我記得提佢地個名🤣,原來也有「撻朵」呢回事。)



我們來外國是追尋理想生活,並不是打工「捱騾仔」,之前做兼職只想賺取多少生活費,以用不到積蓄就最理想,達到細水長流的感覺。主打金融、商業市場的香港,工作種類其實很狹窄。現在找長工,除了自己喜歡外,首選當然是香港沒有的工作。像我們離開香港的目的,主要原因就是想做香港做不到的事情。



很多朋友問我工作範圍是什麼?也猜想是否幫忙用腳踩葡萄。相信大家都是在說笑,因為這個步驟早已被機器取代。酒莊雖然是本省份較有名氣,但始終是新興產業,生產也沒有「舊世界」酒莊那麼有規模,機本上所有機器均以半自動化進行,我的工作便是彌補機器上不足,即是一些重複又重複的簡單動作,所以每人不時要更換崗位。工作頭數天,老闆、同事最常問我同一問題,就是悶不悶。閒時也有品嚐葡萄酒的我,就算工作是多麼的重複沉悶,能夠有份參與生產過程也是開心的(不用腦又有錢賺我最鍾意😛)。還記得上班首星期,便要進行汽泡酒除渣程序,真的興奮到彈起!港女還稱我連發開口夢也講Disgorging~🤣 試想想從前旅行要付費才能參選酒莊、酒廠,現在能夠參與其中確是非常有趣。期待葡萄收成期(十月),一切由零開始製作,這批葡萄酒對我而言將會非常特別。(港女按:後來從同事得知,原來有些小批製作的餐酒會用腳踩葡萄,我叫銀仔向釀酒師報定名。)現在工作了三個月,幾乎每星期最後一天也會進行品酒,有時首席釀酒師還會親自解說,真是「俾錢」也不可能有的經驗。


第一個星期上班就要做汽泡酒除渣程序啦~

極速冷凍機器,準備進行除渣程序

工作團隊年青有活力,我相信入選最大年齡頭五名😆。當然亞洲人面孔、加上我對每件事充滿好奇,年青同事們均以為我跟他們年齡相若。最重要是工場沒有華人同事,有助我學好英語,在十蚊店這半年,英語進步極慢(因為老闆同收銀都是華人)。老闆非常好,經常為同事營造最好的工作環境,例如有數個藍牙喇叭可以邊播放自己喜愛的音樂邊工作;也爭取到逢星期三由鎮內一間精品Coffee shop送上的外賣茶點,一切以員工福祉為依歸,難怪深受每位同事的愛戴。後來公司更直接購入濃縮咖啡機,及優質咖啡豆給員工隨時享用。工作雖然沉悶,但是整體工作環境十分Relex,這就是我想像中的外國工作文化,樂在其中。


下篇紀錄一些在外國人工作環境下的體驗,可謂大開眼界;與及釀酒工序,喜歡葡萄酒的更不容錯過。


使用河谷一帶最出名咖啡店的咖啡豆

連埋原本已有的滴漏咖啡機,隨便飲,不過專家提示每日只好飲一杯😄

Coffee or tea任君選擇




休息室

休息室張梳化,好快會瞓著😆

公司想營造美好的工作環境,也買了野餐枱。在大雪櫃裡上班,每個同事都喜歡戶外陽光。

公司提供以解沈悶之苦,同事經常焚機😆













 

21 則留言:

  1. 讀萬卷書不如行萬里路。能與當地人融合的工作環境。真好!生活愉快,事事順利,加油!longbell

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Bell~ 是呀~如果在外國生活還活在華人圈子,真係幾難融入,下次會講吓工作見聞,真係令我呢個華人眼界大開呀! 多謝你~

      刪除
  2. 真係好正嘅工作經驗。
    不用腦又有錢賺我最鍾意...我老伴都係咁諗🤣

    回覆刪除
  3. 有好老闆和同事晤容易,我認為比好公司重要。 相信你的英语會進步神速,比好多人更加地道,有冇機會學埋法語?

    回覆刪除
    回覆
    1. 無錯~好公司唔代表有好上司同同事。
      錯,我語言天份真係好差,但識多咗當地嘅口語Slang,明白到英語無話對與錯,係香港人先至會咁執著,讀偏少少音又話錯,咁用又錯,其實語言個原意都係溝通啫。

      刪除
    2. 有位韓國人email 話我印度老闆D英文難聽,佢好難先聽到一半,但個 email send 比好多同事包括老闆🤪

      刪除
    3. 印度口音係公認難聽啦😆 講事實啫🤣

      刪除
  4. 昨天留言又不見了。
    這樣的工作經驗,對香港人來說好新鮮。
    不用腦又有錢賺我最鍾意...我老伴都係咁㗎🤣

    回覆刪除
    回覆
    1. 上兩個留言不就是EE你嗎?
      下次分享工作見聞,仲新鮮呀!

      刪除
    2. 原來變咗匿名,我冇睇清楚,以為唔見咗😅

      刪除
  5. 呢D真係俾錢都無既經歷....家陣佢仲要俾錢你去做體驗呀XXXXXXD
    幾咁正斗!!!!
    我鐘意你每樣野都試下XXXXXXXD~感覺好玩~10蚊店試下都好呀~咩崗位都試下囉~
    但依家酒莊更正XXXXD可以一路做野一路焚機XXXXXXXXD
    得閒講多D酒莊份工XXXXD
    好想睇XXXXD

    回覆刪除
    回覆
    1. 我知好多華人因為有錢,或工作都分貴賤而唔會去打呢啲工,所以最緊要保持年青嘅心境去體驗。就算十蚊店,我非常大得著,如一些好「行」嘅打招呼How are you,這裡基本上是見面熟唔熟都會講嘅問候語,但大部份來了好耐嘅華人都無呢個打招呼嘅習慣,原因是未嘗試去融入。
      酒莊工作會再寫架~

      刪除
    2. 就算係香港,都好多同事冇打招呼呢個習慣。 我之前有位老闆n 年前調去英國,話個邊D同事唔傾計,佢忍唔住3個月回流香港。 最好笑係英國阿A 同阿B唔溝通,阿A 可以 email 來香港,我地幫佢再傳比阿B

      刪除
    3. 就係香港都好少人有打招呼習慣,見啲港人住係外國無融入迷繼續無,除了無How are you,臨走一句Have a good day/evening/night都係基本野。
      你打外國公司工都幾多有趣經歷喎~

      刪除
    4. 我好彩,跟既老板既工作模式都几唔同,比我好多经验和机會。 疫情后既工作模式更完全变了。 遲D寫下分享

      刪除
    5. 跟外國人工作幾得意,某些職場文化華人世界無可能會接受。

      刪除
  6. 睇完呢篇,諗起我曾經有一段時間都想做調酒師,買咗一大堆書,仲讀咗個課程,但最後就揀咗做放映員。

    回覆刪除
  7. 我呢邊搵工都係要識人。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我諗呢個世界好多地方都係,只不過好多人井低蛙(包括我),以為淨係華人社會嘅陋習

      刪除