2016年5月28日 星期六

Day 11 饑饉三十非洲篇(贊比亞Lusaka)

(Day 11) 2015-9-21
住宿:Stayeasy Hotel
行程:Lilongwe (馬拉維) —> Lusaka(贊比亞)


逗留了馬拉維首都一個晚上,今日就要馬不停蹄一路向西,坐長途過境巴士往贊比亞首都Lusaka。為何咁急?咪想追返早前攪簽證浪費咗嘅光陰囉⋯



由於個肚繼續唔舒服,瞓得唔係太好。尋晚瞓落床無幾耐、點零鐘痾了一次,到今朝0400起床再痾多次。由於今日係移動日,無得舒舒服服去廁所,便啪了喇叭牌。以及補反食每日早晚食醫生處方嘅瘧疾藥,尋日掛住痾都唔記得食添⋯


0445離開Hostel,清晨時份非洲嘅室外好清涼。等了一陣,約好嘅的士來接我往長途巴士站。車程只需5分鐘,係尋日講好嘅價錢$3500-MWK($7-USD),貴!無計,晨早流流又唔識路,焗俾佢賺。


到達巴士站,的士司機一指,就見到前往贊比亞嘅過境巴士。車費$18000-MWK ($288-HKD) 14小時,咁多個鐘都應該抵呱?求神拜佛咁長途車唔好肚痾⋯ 咦!我諗到辦法喇!嘅然一食就痾,咁唔好食野落肚咪得囉!計計吓,自尋日下午食過漢堡包後都未食過正餐,只係尋晚食過幾塊餅,應該都痾清呱?加上食埋止痾藥應該無問題嘅~ 就來過飢饉三十吧。


0600準時開車,巴士坐唔滿。開車無耐開始天亮,去到市中心另一個站再上多D客。這裡看到租車公司,如下次再嚟一定租車自駕去Cape Maclear~




0815到達邊境,自入境馬拉維遇到問題後好擔心,加上尋晚睇嘅雜誌又話特區要簽證⋯我成日覺得橫渡非洲多國,要用過五關斬六將來形容呀。好彩,最後都順利過關,Yeah~ 不過期間好多謝坐係附近位非洲大媽,佢好關心我,係關口換錢時又幫我格價。



贊比亞

進入贊比亞國境後,巴士行駛了兩個零鐘,到達一個大站叫Chipata,這裡好多人上車,坐滿咁滯。係這個站一停就停左40分鐘。


進入贊比亞所見,建築風格開始略有不同。村落的建築物呈圓形,而每條村都有大形籃狀物體,一問之下原來用來儲存玉米的。除了建築風格,連公路上實況也大不同。記起最初莫三比克,就算你坐十個八個鐘頭長途車,公路旁你總能看見駱驛不絕嘅當地人,或頭托物件、或左背著嬰孩在步行。進入馬拉維後這些情況相對減少,而來到贊比亞更不復見添。可見越往西走,就越富裕。而且贊比亞這邊土壤較早兩國所見深色得多,呈深褐色,為何咁紅呢?




中午時分巴士職員派發食物,之後有人收垃圾,終於開始見到有返D公民意識了。因為喺莫三比克同馬拉維坐公共汽車,D人有垃圾都係順手就掉出窗外。不過最後所見,職員group埋一大袋垃圾,都係掉起公路旁。其實已算是一大進步了~


去到一個休息站,部份乘客落車買午餐,我就餓到打鼓都死忍。當隔離個非洲大媽知我肚痛玩緊飢饉,忍唔住笑左好耐。


右上:兩姊弟在謀生
右下:好有型嘅髮型





巴士路線經過贊比亞最南部近津巴布韋邊境地區


贊比亞首都Lusaka

天剛好黑齊時終於到達贊比亞嘅首都Lusaka。進入市區後,不停金睛火眼咁望吓附近有無住宿,原來都有唔少,間唔中仲見有中文字嘅旅館添,可見這裡多都幾中國人來。可惜這些都遠離巴士站,今晚諗住繼續住好D,便從LP找到間距離巴士站不遠處嘅酒店。
13個幾鐘嘅長途巴士,係1930到站。當巴士進入長途巴士站範圍,即時有幾十人圍住架車,好似警察護送香港惹火高官座駕,免被示威者衝擊一樣。直到巴士停下來,我是車上唯一外國人、又坐窗口位,當然一進入車站已成為眾人目標啦!D人係咁係車外China, China咁叫,真係煩死人⋯ 係車上記熟地圖,再問清楚酒店方向。當我一落車,即被當地人重重包圍及吶喊China,china。我於是左衝右閃,有如常山趙子龍如入無人之境,最後輕易衝破這些嘍囉,往北面酒店方向絕塵而去。


到達首都先去醫院,放低個唔舒服乘客


穿過巴士總站旁嘅油站,到達一間快餐店。餓了咁耐又無痾到,應該飢饉完畢呱?叫了漢堡包外賣後,便繼續往酒店方向前進。
沿黑暗嘅街道些上行走,約十多分鐘,前面突然重見光明,原來就是酒店位置嘅購物中心。一入酒店,reception報價竟然$129-USD連早餐... 即時呆左,話諗吓先便離開。我真係唔敢相信,非洲住成千蚊一晚嘅住宿?但諗諗下身體太虛弱了,住就住吧⋯ 



一入房真係好唔錯,係正式酒店嘅格局,插蘇都為旅客而設嘅世界通用萬能插頭。由於太肚餓,即時食外賣先,飢饉完畢!由尋日下午3點到依家晚上8點只係尋晚食了兩塊餅咋,計吓先⋯ 哎呀! 原來29個幾小時,唔夠30添,功虧一簣,唉⋯ 我這個飢三十,加上陸路橫渡非洲,應該十分夠噱頭抓到贊助呱?可惜我唔係甚麼人氣blogger唔出名啦⋯ 


不過講開依家網上突然多左好多旅遊達人、人氣blogger,原來好多都只是淺嚐熱門幾國,有個甚至只靠工幹出trip去過多國就話達人。有時見有朋友係臉書分享,我都對文章有興趣而留過言(認同佢所講嘅留言),可惜都無回覆,而個blog內基本上亦毫無留言,他回覆留言只限於臉書專頁。從港女這個曾經是半個傳媒人得知,這些只是靠點擊率高來賺取廣告收入,所以網絡上突然多左好多濫竽充數旅遊文章。好似我曾經去過嘅粉紅沙灘就經常出現,真真假假,真係老友係臉書分享,我先至會費神解釋事實。有時港女都講我更有潛質做人氣blogger,可惜我為人較為低調,哈哈~ (係度自Hi) 不過百貨應百客,有需才有求,網上世界都係不必太認真吧~


食完外賣飲埋剛才買嘅飲品,飲咗大半才發現係奶類飲品。唉⋯ 我飲奶會肚痾架。希望無加重病情吧⋯ 食飽飽,不知是否個人安頓下來心情放鬆,連括約肌忍左咁耐都想放鬆,又解放低幾兩。沖乾淨涼、Wifi上吓網,就喺非洲一千蚊住宿好好瞓一覺先~

reception及用餐大堂


雖然酒店話水喉水合乎世界標準⋯

以為是果汁,原來是奶類飲品⋯

呢兩日瘋狂移動,三爬兩撥就差不多到橫渡左一半LU

20 則留言:

  1. 咁痾法真辛苦,現在旅遊達人...我冇睇㗎。

    回覆刪除
  2. 回覆
    1. 我絕對唔認。真正旅遊達人係老一背嘅前輩,以前資訊缺乏,佢地先最有資格。

      刪除
  3. 一口氣看回你多篇非洲遊記,很精彩!銀仔是真正的用心去遊,用心去寫,很真誠,絕非一般志在賣弄的「達人」可比。
    非洲落後的主因應是人民的惰性,這也許是經年累月的殖民欺壓所至。你有沒有發覺街頭的水喉多是外國人捐贈的?我有個朋友,早年經常隨妻往非洲開墾,最後在 Sierra Leone 住至政變才徹退。在非洲時,他閒來教土人開水源,裝置水泵,一天他發覺土人學懂後,仍然天天走很多里路的來他家打水,他問土人何解不在自己村口裝水泵?土人居然答他,你既然已經裝好了,我們何解仍要那麼費勁的去開發水源?當然,一天義工隊離開,水喉壞了,土人便繼續的走很遠路的往河裡打水。惰性,足可摧毀整個國家。
    西人很愛體驗生活,放下工作用盡積蓄去流浪三個月是很平常的事。近年更吹遊學風,高中畢業生趁未上大學前,背著背包去外國生活大半年,一邊工作,一邊流浪,一年過去,便收心養性,好好的去唸大學課程。這邊的孩子不用趕在起跑缐前,比起很多地方的人,真的幸福很多。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝你六斤~ 我好用心係因為想記下我這特別旅程嘅經歷,想將來可以回味,對象是自己,並不是一般嘅人氣旅遊達人咁想出名。
      你這懶惰的故事,我這非洲之旅都認知不少,網上有好多資訊如當年白人經營得幾咁好,但交返比當地黑人管理後就一團糟。所以我覺得每個民族都有佢地嘅特性。
      你最後講嘅遊學風,係歐美普通事,但係香港就不得了~

      刪除
  4. 好多人寫blog係有目的,有時睇到佢哋寫d嘢都好好笑,乜鬼都叫必食,乜鬼都叫必去,唔係呀!
    擺明係有贊助先咁寫啦!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能有人贊助我地都會咁寫,wakakaka~~~

      刪除
  5. 見到幅地圖原來已經完成一半路程了.....
    急行十幾個鐘,我還以為你係趕住去接銀嫂機?
    有乳糖果D奶類製品我都唔掂得:P
    講到睇blog我都係鍾意睇D有回應的,有交流會更加有興趣睇^^至於達唔達人反而係其次

    回覆刪除
    回覆
    1. 未呀港女未上機。
      乳糖果D奶類製品,我地食少樣野無口福了⋯ 好在乳酪又ok喎!
      我睇blog都鍾意睇有回應,但先睇佢內容嘅風格,我喜歡睇D用心旅行嘅旅遊人~

      刪除
  6. 我真係有d擔心你個菊花....(突然咁講覺得自己好肉酸~人地女仔黎架嘛~)
    梗係~你梗係有資格做旅遊達人啦~~~~你寫d野好好睇呀~~~~~~~
    我想像唔到差唔多30個鐘唔食野係點....3個鐘我諗我都打哂鼓~~~~
    隔離大媽真係唔乖喇..唔好笑出聲嘛!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我個菊花,知肚痾開始,如許可嘅話即時沖洗,所以菊花無損壞。菊花咁文雅都學人話怕醜,哈哈~
      小T唔好笑我,旅遊達人唔敢當。其實真正旅遊達人係D旅遊前輩, 以前資訊缺乏,佢地先最有資格。
      餓C我⋯ 個非洲大媽恥笑我被我捕捉佢自然嘅一刻。

      刪除
  7. 咦~~~~~個留言又飛咗去垃圾桶?@@

    回覆刪除
  8. 饑饉29, 利害! 好在唔食就唔痾, 咁唔算好嚴重
    嗰位非洲阿太個笑容......睇嚟你氹到佢好開心

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔食就唔痾,可能令一個原因係止痾藥發揮效用⋯
      非洲阿太,被我捕捉佢自然嘅一刻,wakaka~~~

      刪除
  9. Woooo.....非洲住成千蚊一晚嘅住宿?

    所謂旅遊達人、人氣blogger?? 實在好懷疑@@
    其實只要寫自己喜歡的文字已經足夠.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都估唔到非洲有咁貴⋯ 這酒店比到高級酒店嘅裝潢,唔同頭幾日係莫三比克果D大陸賓館質素,但就收接近過千港幣嘅價錢。
      所謂旅遊達人、人氣blogger,我見fb D朋友都不時share,我都會睇下,但他們通常都係寫或share大眾所關心嘅文章,並不是寫自己真心真誠嘅經歷,所以不是我杯茶。

      刪除
  10. 你都係旅遊達人,不過係低調嘅達人^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實做到出名嘅達人要好商業化、好假⋯ 我做唔出,我想寫遊記要真情流露!

      刪除