2021年10月6日 星期三

地球的另一個家@工作篇-量出為入

地球的另一個家@工作篇-量出為入


早前說過這裡是缺乏勞動人口的地方,只要不嫌棄的話,找工作一點都不困難。這次移居對於愛旅行的銀仔來說,一直視為體驗生活,所以我倆都找到Part time了,還出過數次薪水。(每兩星期出一次)



銀仔在一間香港俗稱「十蚊店」工作,港女則因應就讀旅遊課程,找到一所連鎖餐廳做接待員,大家均是最低工資時薪$12.99(約$80-HKD)。每星期上班數天,每次僅數小時,當然亦可選擇返更多的工時。


見工當天,不需要學歷、個人履歷,只需帶社會保障編號(Sin)、及證明銀行戶口的void check以用作報稅及支付薪水,可見當地極度缺乏勞動力。難怪早前4月加國政府移民局長宣佈,只要是合資格的外國勞工(工種及累積工作時數),主要為醫護行業,另外連送貨、收銀員也包括在內,均可申請為永久居民,至今仍然生效,真是身份大贈送。





我的經理是新加坡人,祖籍福建,聽聞已做了店長廿多年,是「mean」姐一名,亦是工作狂,跟我想像中在外國打工那種輕鬆氣氛有點出入。相信只是跟錯老闆,其他分店感覺好悠閒的。同事來自五湖四海,有本地人、中東、南亞、還有一名移居這裡廿多年的香港人添!



在這打工的好處是行十分鐘便到公司,Mean姐亦用廣東話教導,令我可以慢慢上手,當然另一樣就是可以學懂好多日常用品生字。還有還有!在超市工作,發現到一些鮮為人知的商業秘密,令我可以做一個更精明的消費者!


日日都用,但就唔識呢個英文⋯⋯

貨倉

港女工作的連鎖餐廳經理是菲律賓女人,跟Mean姐比較之下有十分好的管理。一般每間舖有工時上限,在較空閒時竟然自己下班,保留一些工作時數以應付未來、或給員工工作。同事們以菲律賓人為主,也有數個加拿大女士當侍應,還有一些年青當地人負責洗碗。在餐廳打工好處當然是包膳食,還可以根據餐牌上Order。此外,西餐館的貼士也比一般食肆高,也是一種額外收入。另外亦非常鄰近屋企,只是在我工作的十蚊店隔數間舖位。



在香港,香港人是老細,但這裡則掉返轉,頗有趣。我膽敢說,肯定會有人覺得真折墮,竟然會做「賓妹」的下屬。如果有這樣想法的你,你的心底裡種族早已劃分等級,所以你已沒有資格說外國人歧視華人了。正如有人同我講過,佢「聽聞」加拿大的華人,比黑人還要低等一樣道理。



加拿大大部份工作是以時薪計,午飯時間更只得半小時,而且是無薪水的。有朋友兒子來讀書,起初因不習慣而趕不及食完。吃不完便會肚餓,下次就自然食快點啦。😆 聽聞美加、歐洲部份國家工作的用膳時間亦只得半小時。這些見聞不在外國生活,真是任你再深度的旅遊也體會不到的。


行過隔離超市揀食物、排隊付款,再找位置進食都無咗十分八分鐘⋯⋯

網上看到很多人,甚至身邊都有朋友講過, 亞裔或者中國人在加拿大歧視很嚴重,會受到很多不平等待遇。講這番話的人,大多都未去過當地。就算身在當地的人提及的案例,只是覺得他們遇上了不負責任或效率慢的人而已,但他們往往就聯想到族裔問題,就用種族歧視這點來投訴。我遊歷多年,近乎未試過(應該試過一次,但不知是否與種族有關),但就親眼見過其他人有類似情況,更多是個人問題,包括文化差異而引起的紛爭。只要入鄉隨俗,去到那裏都受歡迎,起碼我在世界各地遊玩得很暢快。試想想,在香港不是比起加拿大更歧視少數族裔嗎?



說到這裡,也令我想到我從前旅途上的一些見聞。在意大利餐廳見到來自香港的兩母女,不點飲品,更想一個set menu兩份食,而遭到白眼。香港人用餐習慣有免費水提供,買用數十元港幣買支水或用昂貴價錢點普通飲品實在十分不化算,我建議,食快餐算吧。此外,歐洲去廁所大多要收費,我見過香港旅行團無視這規矩,旅遊巴士停在廁所門外,一窩蜂就衝入去解決,完事後還得意洋洋的樣子,真是令人生厭!這些文化差異行為,久而久之,就會標籤了。不想被標籤、被歧視,保持著香港這金漆招牌,其實人人有責。



Mean姐、港女的老闆、加上早前學校參觀酒店時的印度人管理層,他們全部都是由低做起,就算是白人總經理,入行時也是做執房。加拿大這裡幾乎所有工作都要由低做起,那理會你原居地做到是否識「飛」!此外,他們所管理的員工亦有加拿大白人,不就是証明這裡就是有能者居之的道理嗎?在加拿大的多種族社會,歧視這點我仍未感覺到。廿多年前可能在一些較為單一種族的地區,會有歧視的情況都未定。Jimmy憶及,由北部Newfoundland初來NS省時,那時候的NS省主要以蘇格蘭、愛爾蘭或其他歐洲人為主,就算他是白人,都不時感到受歧視。



這次打工體驗,對於曾經嘗試過打工換宿或工作假期的朋友,相信才會明白我們的舉動。至於那些連職業都分貴賤的人來說則會覺得好奇怪,甚至會覺得來做二等公民,真折墮(就算做二等公民的收銀阿姐,一樣擁有過千尺大House)。我相信世界任何國落,都是講求當地的工作經驗(被公司委派、或獵頭公司等除外)。之前提及過,就算連個人Credit都要從新儲過一樣。「初來報到」,又無任何工作經驗,加上我除了去玩外基本上無技能可言,想找份理想工作,真是談何容易?一些心頭高的新移民,隨時寄數百份求職信都石沉大海。



良禽擇木而棲,人生亦視乎個人需要,愛旅行的我自己亦覺得是世界公民,沒甚麼地域界限。所以自己衡量過,雖然在某方面付出多一點,但是又可換取個人需要,是值得的。其中一樣是生活空間,像香港這地方,就算你有一千幾百萬,換來都只是數百尺的生活空間。現在仍是摸索階段,打工只期望找到點生活費,「量出為入」又用不到儲備金就最完美。所以老闆數次要求我額外上班都被我拒絕了😆,Part time就是這樣,可以好彈性。當然,將來會否有其他誘因而驅使我努力工作,則很難說定了。



這份工作當然是「做住先」,當考到車牌、港女畢業後,又可以有更多選擇。此外,我們來這裡不是「捱世界」(搵錢在香港不是更容易嗎?),人生下半場嘛~ 希望探索人生更多的可能性。


叫Mean姐幫我影相,佢笑稱為何打工會咁開心,又要影相🤣









 

21 則留言:

  1. 相中份lunch你夠唔夠時間食㗎?
    雖然lunch無薪,我都堅持食一個鐘,唔想太趕。

    回覆刪除
    回覆
    1. 薯仔都好飽架~
      半個鐘真係太趕了,你可以自制延長時間?我就唔知喎,要探討下先

      刪除
  2. 我公司美加都更多香港人,宜家可以講广东话。 我美國 office 係鄕下,有D同事係大城市飛過去,可能冇乜節目,早晚都見佢地係zoom ….

    回覆刪除
    回覆
    1. 反而的唔太想講廣東話,多咗種倚賴,係學習英文嘅障礙。
      如果我住係你所講嘅鄉下呢,就開心死,大把活動。不過我唔排除將來住鄉郊地方。

      刪除
  3. 半小時食飯對我真係冇問題,雖然我打工未試過只有半小時用膳,但我習慣食得好快。

    回覆刪除
    回覆
    1. 有時食完都想真係抖下,而家好似食完抹完嘴就即刻開工咁⋯⋯😓

      刪除
  4. 其實可以自製一小時 lunch, 因為你都可以自己選擇工時數量,lunch 時間又不計工資,例如,上午做三小時,中間斷一兩小時,下午繼續 :D.
    btw, 你地係咪行 stream B 取 pr 呀?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你呢個自制又真係無諗過喎,不過未必得,公司有晒Schedule.
      我地未有Stream B計劃時已經攪好晒文件過嚟啦,加上我老婆都畢業咗好耐唔合資格,而家就係行Stream A

      刪除
  5. 我都搞緊 stream A, 早排先考完 IELTS, 宜家聯絡緊 IDP 幫我報學校,如果順利都打算 Sept 2022開學。

    回覆刪除
    回覆
    1. 教練,唔使俾Agent賺錢,自己去學校官網報名得啦,Agent又掠你一大筆。唔計考IELTS同學費,我地攪過嚟嘅使費都只係幾舊水港紙,你俾一俾Agent攪隨時收你十萬八萬架。
      另外你唔係鍾意紐西蘭咩?加拿大除了攞PR易,極少你心目中嘅陽光海灘,好似唔太啱你喎

      刪除
    2. 係呀,那些 agent 收人十萬八萬,我地係自己搞的,不過 IDP 不是移民agent, 只幫人報學校及不收費,佢可以一次過幫人報幾間,方便些。
      加拿大我無去過,不過我都鐘意加拿大的大自然。紐西蘭好難移民的 :(

      刪除
    3. hey, 銀仔,可否請教你關於申請 Study permit? 之前 agent 話好難,又話年齡大好難等,之後我上某大學的 zoom, 是這加拿大學校在香港及亞洲區的招生 agent, 個負責人話年齡不是問題,再之後我入了某些 移民加拿大 DIY facebook group, 都係話無問題,所以我覺得 agent 亂吹,等你搵佢搞。Anyway, 想問下,當大學接受申請後,咪要自己申請 study permit, 你地點寫個 study plan 的?聽講不是太易🤔

      刪除
    4. 呢一波移民潮前,就算學簽9成9都係搵移民公司攪。行動前我同一些人已成功移民傾過我地嘅唸法,佢哋全部都話自己攪唔work架喎,一定要俾移民公司攪,讀書又一定要upgrade讀,即如有學士嚟到又一定要同碩士,讀其他科又唔得等等等等。當我哋成功後真係所有嘢我地都推返晒。多人成功之後,而家香港人多咗自己攪返啦。 無錯!Agent唔咁樣吹,你地點會落搭~ Study plan我堂妹直頭寫都無寫都批咗,不過她可能後生呱~ 教練,我聯絡你慢慢傾啦~

      刪除
  6. 你条围裙係制服,定装野?

    回覆刪除
    回覆
    1. 好眼力喎!又制服又可以裝野架~

      刪除
  7. 一粒鈡 lunch 好快過,可以 hea 下都好

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家得半個鐘就真係好似眨吓眼一樣⋯⋯

      刪除
  8. 查實有得體驗下唔同工種都係幾有趣既一部份...
    個人跳出原有既框框會有好多可能性~
    我細個夢想職業係超級市場收銀XXXXXXD
    我同意做唔同工種更快學識更多生活英文~加油~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 收銀果吓直頭係童年回憶啦!諗返起同呀妹細時角色扮演嘅情況呀~
      不知不覺我學錯好多生字啦~😆

      刪除
  9. 發現咁多鮮為人知的商業秘密,咁你咪越黎越精明?!哈哈!~有機會都不妨分享些,教大家做個精明的消費者..HEHE

    回覆刪除
    回覆
    1. 商業秘密,都可能涉及到國家,都係不說為妙,總之要做個精明消費者,只能講咁多😆

      刪除