2016年1月22日 星期五

Day 5 相約在香港(莫三比克Nampula)

(Day 5) 2015-9-15
住宿:Ruby Backpacker
行程:Ilha De Mozambique —> Nampula


因為每朝0330有Chapa(小巴)回Nampula,所以半夜三更0300起床。出門落雨,即時著返件防水褸先。同行英國助產士竟然話這個非洲行程無諗過落雨,所以無帶雨褸喎。咁都得!


Chapa準時到達一個廣場,原來這是直達Nampula的,我仲以為好似去程一樣要轉幾程添。可惜0330上車,兜了全島重複又重複唔知有無十次,兜了個半小時才坐滿人離開莫三比克島⋯
@0500

到達其中一個中途站Namialo,與英國助產士分道揚鑣,她轉大巴前往Pamba,繼續體驗潛水樂趣。尋日她表示,人生第一次潛水就係早前於莫三比亞首都Maputo附近,與十多廿條有大巴士一樣咁大嘅鯊魚一同潛水,自此便愛上了,並考取埋潛水牌添。佢將會去嘅Pamba是渡假勝地,亦是我當初考慮嘅起點之一,只是最後選擇了更具歷史意義嘅莫三比克島。在跟助產士分開的中途站,再有同車當地人提醒我小心財物。每次搭chapa 停站總有同車嘅人提醒我,其實當地好人真係好多。來了好幾日,稍為認識當地風土後,發現無想像中咁危險,搭車期間終於第一次塞住隻耳仔聽歌了~ 當然於中途站幾十人圍住架車時我會暫停一下的。


去到一個警察哨站,chapa被截停,警察逐一檢查身分證,只是檢查唔屈錢無問題的。不過這車輛司機不知有什麼問題,連人帶車被帶走,可憐掉低我們乘客於哨站路旁。有個識英文嘅好人全程旁實我,佢仲好勞氣咁同差人理論添!
係公路旁,路經每一架嘅Chapa通常都係坐滿人的,如欲再上乘客真係有點難度。最後係哨站成功夾硬迫上另一架坐滿人嘅Chapa,逼到沙甸魚咁!又嚟歡樂滿東華! 行了大約20分鐘到達一個車站,個好人話我知呢度就係Nampula... 跟我去程時於Nampula火車站登車時有點出入。

係哨站扮打電話偷拍的

Nampula近郊小巴站,看見光禿禿嘅山

剛才果程車係義載歡樂滿東華,大家都唔使俾錢,真好人。此時於車站內又有一大班人圍住警車理論,個好人笑稱莫三比克問題天天都多。
等了一陣好人帶我轉乘另一Chapa往火車站$10-Metical($1.6-HKD),好人讓了個車頭正位給我,等我唔使係後面逼。搭了多程車,發現這裡明碼實價,唔會因為我係遊客而屈我錢,感覺真好~


開始進入城市



到達火車站,與好人分手,可惜好人話這一帶有危險,不宜自拍... 其實佢想推介我搭巴士,但我都係覺得搭火車有趣D。


聽從之前嘅當地人建議,先返回住宿放低行李,才到火車站買票,佢話身無財物,就能減低風險。從熟悉嘅街道上行走,已無左第一日嘅恐懼,視察過環境安全後,好開心來一張自拍。路經一間多層嘅酒店,似足大陸嘅賓館,姑且問一問價,竟然索價$128-USD!都係回Ruby吧⋯

要成千蚊一晚!


回到Ruby住宿,再次見返初到埗時見過嘅白人女仔,一問之下,原來佢修讀地理,主要研究耕作,而家等緊人call佢做功課。佢話由我幾日前見佢等到依家,都唔知等到幾時。看來來Nampula留得耐嘅人,大部份都是作有關研究工作及環境喎。咁又係,這城市無乜睇頭,旅客通常都只係當作中轉站。以前讀文科嘅我,都幾鍾意讀地理,所以搭到咀話喺非洲成日見人燒農地、輪流耕作。記得讀書時學過這是非洲最常見嘅耕作方法,學名叫「作物輪耕」,可惜會對生態做成極大破壞~(以前課堂時聽老師講呢個中文譯名,同學仔都講笑話「輪姦」)

由於第一日係南非機場已咬親個咀(口腔內近大牙面部位置),呢個位置我一食D卜卜脆嘅野都經常都咬親,變成個大血泡要咬穿佢。。。 可能熱氣,於是沖杯清X酷,飲完休息一陣先出發。


休息一會,出發前往火車站。因為想用一早於香港換好的美金,以免身懷巨款。而來非洲後一直都未換過錢,一直用緊都係ATM攞嘅,現在當地錢又用得七七八八,所以首先要搵銀行換錢。如今次試過張Citi真係咁好用唔收charge嘅話,下次出門就主力ATM喇~

搵了幾間銀行先搵到一間BCI銀行有換錢服務,櫃台職員教你親手填表格,影印埋你本Passport攪一輪後換到錢。用$70-USD換了$3057.6-Metical,睇一睇個匯率app,又抵左喎!(因為美金又強左)

路過漂亮教堂,不過無行近

銀行換錢要親手填

身上有錢去即刻食真正早餐先,因為真係好肚餓!即時諗到係第一晚同法國及馬達加斯加朋友食過,位於馬路中心休憩處嘅平價小店。去到果個小店未開門,職員叫我去隔離嘅小店。如中國人心態,肥水點會流別人田架⋯
去到見有人食緊一個不知名東西,便跟佢要嘅一模一樣啦!原來叫Apa,一層薄餅內有一隻煎蛋、有菜有醬汁,好美味!Apa $25-Metical($4-HKD)真價廉物美呀!唔夠喉及真的太肚餓,要食夠兩份! 加埋芬達,最後賣單$80-Metical($13-HKD) 當地人見到我狼吞虎嚥個樣都好開心、好好奇。
@1015




食完回到火車站,門口職員及另一個好人話前往Cuamba火車今朝剛開了,要等這班車回來星期五先再有車出發。雖然LP極度推介,但我等不到星期五了...


見有時間先去巴士站視察一下,我只知在火車站前方。行左十多分鐘都仲未到嘅... 一問人才知距離好遠,建議我搭Chapa前往,$5-Metical($0.8-HKD)。Chapa都要搭6,7分鐘,好在剛才無堅持步行啫!


到達巴士站,找到開往Cuamba嘅mini bus,原來依家都即時有車去。問好了明早0500有車,就坐Chapa回火車站。期間截唔到車,路人話因為d車唔係去火車站。有個好心年青人見我截唔到便幫我截,點解莫三比克有咁多好人架!現在除了小心偷野外,對人嘅警戒心已降至零了。





市內垃圾桶


返回市中心一帶閒逛,感覺整個都市都是一個大市集,像鴨寮街一樣,賣嘅全是中國平價日用品,有二手提電話、叉電器、萬用刀等等。可惜旅遊相關紀念品通通都搵唔到,手信、postcard無呀⋯ 期間都見有店舖都入內逛逛,搵唔到手信都買點東西吧。
紀事冊$2.4-HKD(在旅途上記事用)
麵包$5-HKD
我朋友同名嘅Fizz當地果汁$1.6-HKD


回到住宿,見返尋晚於莫三比克島住宿見過一面嘅情侶Alex及Christian。第一次見面時無交談,今次傾得十分投契,原來他們都辭掉工作,變賣所有家財,包括車及值錢東西,去長達一年嘅環球之旅。他們由莫斯科玩到土耳其,玩過非洲有北面嘅埃及、西面有摩洛哥及加納、東面肯亞坦桑尼亞,現在來到莫三比克。非洲是以洲來計是第二站,之後會去南美、澳洲紐西蘭,由東南亞玩到香港、中國及日本看櫻花。


成晚不停傾,談天說地,講旅行、說德國、話香港,談夢想。我嘅夢想早前於遊記已講,佢一聽直頭話Crazy。話好似佢咁辭工去旅行就經常見,而我夢想就第一次聽。話歐美人唔鍾意儲蓄,豁出去漫遊後就要死死氣回國搵工作,話我十分有創意,如夢想成真一定要第一個入住添! 再講一次銀仔唔鍾意隨波逐流,人云亦云嘛~ 
不過我真係無諗過用英文可以講咁耐,暢所欲言,可能講關於旅行呱。最後Christian 煮Pasta煮埋我果份,並且相約稍後在香港再見。


住宿旁不知是否教會,成日一車女人四圍唱歌

返住宿hea,本藍簿仔就係剛才買,紀低今次行程嘅紀事冊啦~

德國朋友都一齊Hea~

22 則留言:

  1. 垃圾桶唔講以為係細路玩嘅籃球網。

    回覆刪除
  2. 回覆
    1. 我都估唔到,D人通常隨地拋垃圾

      刪除
  3. 「無諗過落雨,所以無帶雨褸喎」––––令我想起年前和某友人在約旦,去Wadi Rum大沙漠的那天早上她順手把嫌舊的雨褸扔了,心想在沙漠怎可能有雨,怎料沙漠當晚半夜就大雷雨。
    要留心用ATM除了自己銀行扣錢之外,ATM本身也通常另外收費,每個國家收費不一,我在印度的時候,ATM 收費隨時兩位數字(澳元),歐洲較抵。儘管如此,我依然經常使用ATM, 方便之餘亦不用經常身懷巨款,對我來說,收費還是其次,反而擔心食卡,或者被盜用。

    回覆刪除
    回覆
    1. 沙漠真係無諗過落雨喎,咁都遇到,叫佢買六合彩吧~
      回港check帳單無扣呀,如當地ATM扣"禁機"時會顯示的。無錯,"方便之餘亦不用經常身懷巨款" 自南美被老笠後, 就算收手續費都不時使用ATM,現在免收費更是主力!

      刪除
    2. 無收你錢真係好難得,不過我唔係驚你比人收左錢都唔知,我意思只係呢度唔收,第二個國家都可能會收,應該同你張卡無關。不過講到尾,都係方便同安全最重要,近年我一般用travel money card,兌換率更好,銀行收費又更低,最著數係可以當信用卡用,連ATM收費都慳埋。

      刪除
    3. 總之旅途上,都係持少量現金為妙,最好搵到個最方便又安全嘅方法~

      刪除
  4. 華~其實睇你咁講...我覺得當地人真係唔錯喎!!好多好人~算唔算係你咁多次旅行黎講遇到最多好人既國家呢?
    好開心呀~~~~遇到岩傾既朋友~~~~仲要約係香港見~正~

    回覆刪除
    回覆
    1. 遇到最多好人既國家<--其實都算架! 最難能可貴嘅係當地人極度貧窮,幫助我不求回報呢下先最開心嘛~ 係其他國家? 死緊! 落後嘅唔講,上年西班牙同隻狗影相,即時比主人想屈錢啦,先進國家都咁,去到落後國度通常有介心都係無辦法了⋯

      刪除
  5. 變賣家當環遊世界,喱樣嘢真係要趁後生做^^
    好彩有帶清熱酷,最後駛唔駛睇醫生?
    旅途上遇到咁多美好的人和事,為你的旅程生色不少

    回覆刪除
    回覆
    1. 佢地遊世界後又要面對現實了⋯
      9唔9都咬親,無謂嘥錢睇醫生,算吧,哈哈~
      D好人好事,係我歷年來咁多次旅行最難忘的。

      刪除
  6. Silver, 莫三比克都有好多好人.

    回覆刪除
  7. 你可以提多次你夢想嗎?

    我都響往旅行時同另一地方嘅人談天説地交流文化,如果友誼真係keep到,就非常可貴了!近年都聽唔少人辭工環遊世界,不過我份工算係不能放棄,加上有埋家庭,對我來說是不可能吧!唯一後悔是認識"旅遊"太遲,又唔襯單身時申請working visa...可惜> < …所以而家要用另一方式看世界,一步一步去漫漫經營我環遊世界嘅夢想!

    回覆刪除
    回覆
    1. 只要有夢想,凡事可成真,雖然呢句係土D⋯
      辭工環遊世界,我覺得被報章渲染得太勁,有點被扭曲,講到好似人生唔襯後生辭工環遊世界柱為人一樣。 我嘅夢想?請移玉步去五年計劃吖~

      刪除
  8. 你個Chapa奇遇我睇到好津津有味, 但如果自己遇到咁嘅情況一定頭頂出煙!
    銀仔又做非洲旅遊大使, 但睇你嘅經歷, 的確遇上唔少好人!
    英文呢家嘢, 少講就會hang機, 但讀書時全部都係英文架啦, 所以入面係有嘅, 只係少練習, 你喺需要用到時就激發晒啲潛能出嚟喇 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我真係無諗過有一日會搭以往只能從紀錄片看到嘅Chapa架!
      非洲D旅遊局幾時搵我做旅遊大使呀! 哈哈~
      我最叻叻就係以前係機場工作嘅時候,日日講⋯ 激發晒啲潛能出嚟,看來又要掉低港女,自己去練英文了,XP

      刪除
  9. 辭咗份作去旅行我都好想,但當有家庭負擔嘅時間就真係唔可以咁任性,始終人大咗,責任都多咗,呢D傻嘢真係要嚫後生做!

    回覆刪除
    回覆
    1. 咪係!
      不過你咁講好多人會話你港豬,又或者乜奴乜奴架,哈哈~

      刪除
    2. 哈哈...我最唔理人講乜,我鍾意就得,係又關佢咩事呢...呢方面我好強架!

      刪除
    3. 毛毛好野! 生命係自己嘅,使乜討好其他人啫~

      刪除