2016年1月18日 星期一

Day 4 環島遊(莫三比克島)

(Day 4) 2015-9-14
住宿:Ruby backpacker
行程:Ilha de Mozambique環島遊

上網搵資料時發現,華語區大部份稱當地為莫三比克,現在開始由莫桑比克更正為莫三比克吧。看來領事館稱自己為莫桑比克,是來自大陸的譯音,跟古巴的"哈瓦那"一樣。


尋晚BBQ時飲了點酒,帶點睡意入睡。熟睡到半夜被大雨嘈醒,應該都真係幾大雨噃~


0900起床,住宿回復平靜,中庭及廚房已由職員清潔乾淨。上到天台睇吓昨晚晾嘅衫有無被雨弄濕,原來職員已收了集合埋一處,太好了~


食住宿包嘅早餐,獨遊嘅助產士也剛好起身一同進食。跟Nampula時入住嘅一樣,食物簡簡單單任refill,來到非洲別苛求吧⋯ 期間助產士請我食菠蘿,見佢拿起刀動手切,當然我呢個男人爭住做啦!由於我從未開過菠蘿,要佢教返我轉頭,真失禮⋯ 佢話係英國嘅菠蘿價錢好貴,當知搭車時公路旁嘅小販咁便宜,即時買了5個,旅途上手抽5個菠蘿都幾攪笑喎~ 現在雪櫃裡仲有兩個。
嘆茶時攞本LP出嚟plan吓今日行程,就決定今日徒步環島遊。


再次路經此地,是尋晚看見當地人於右下角的荒廢建築物居住的地方


1100時輕裝由住宿出發,前往島北部去返尋日只能在外觀看嘅舊總督府兼博物館,收費$300-Metical($48-HKD)。這費用是連埋另一個城堡入場費及這兩處的英語導遊。
一入內是中庭,擺放了當年達咖瑪發現這小島,登岸嘅接駁船及彈藥。主建築是總統府官邸,不准拍照,而且要除鞋。睇過總統府住嘅房間、BB房、客人房、如葡萄牙國王來的房間,國王及總督房間的床特別高,以顯示他們的地位。廚房和辦公室內眾多擺設、家具均來自中國及印度,可見當年這島作為葡萄牙人踏足亞洲的一個重要中途站。
參觀完後導遊無索取任何Tips,真係太好人,見到佢地的友善行為從而平反了我對當地人的誤解,不知何故由內心興奮起來,即時捉住佢地來一張自拍先~ 非洲黑人一D都唔恐怖,非洲黑人一D都唔貪錢,非洲黑人極度友善架!真係仲開心過發現新大陸呀!


內部中庭可以影相

左下:是總統等人出巡用的人力車,好有中國色彩呢~

當年達咖瑪發現這小島,登岸嘅接駁船呀



見今日決定環島遊,唔好浪費我隻新買嘅GPS運動型手錶吖,set好健行模式來紀錄我的足跡先~
海邊遊覽,看見很多當地人「摸蜆」、及再次看見最能代表莫桑比克海岸嘅漁船,拍了一張自己好鍾意嘅照片。講攝影:這張照片雖然幾鍾意,但美中不足是天色陰暗,沒有太陽光曬在沙灘上,沙灘色彩不夠亮麗。我一直堅持不後製,就是為了藉著照片交代出我當時嘅經歷同心情。




我自己較為鍾意這張的構圖,可惜天陰


沿海灘行,再去到尋日過門而不入嘅城堡。這城堡是當時葡萄牙用來作防禦的,不過現時已跟島上嘅其他歷史建築一樣成了廢墟。入場時有個自稱導遊嘅人話係tour guide、是門票包埋的,不過想自己一人遊覽,所以婉拒了。
這廢墟十分荒涼,只得我一人,感覺十分孤寂。先上有眾多大炮的城牆上遊覽,當時風勢猛烈,更突然下雨。我到埗後第二日已發現大多是過雲雨,於是去一個不遠處嘅室內避雨。果然是過雲雨,約五分鐘便雨過天清,可以繼續遊覽。遊覽完喺地面兜個圈便離開,返回住宿休息一下。




我的避雨地方





讀萬卷書不如行萬理路之Fortaleza São Sebastião城堡:(取自莫桑比克剑虹网)
在莫桑比克岛最北端,耸立着一座雄伟壮观的古堡,那是葡萄牙人为保护葡萄牙帝国海上通道而于1558年修建的大城堡,名叫圣·塞巴士蒂昂城堡(Fortaleza São Sebastião),该城堡三面环水,易守难攻,异常坚固,城堡的东南西北四个角上都设有炮台,其中两个面向大海,用于监视来往的航船。现游人仍能看到炮台和城墙上密集地排列着数尊大炮,炮口掠过海洋,鸟瞰一切。城堡内部尚保存得较为完好,中央有一个方形广场,以石砖铺地,广场一侧有三个储水窖,一大两小,建筑顶部的雨水被收集后流到这里储存。沿着城墙另建有粮仓、弹药库、监狱、营房、教堂等数栋石砌建筑物。



返到住宿休息一會,睇睇LP及食過英國朋友的菠蘿後便出發往島嘅南部。先去食晏,去了應該是歷史文物的醫院旁嘅舖仔,原來是尋晚買啤酒嘅店舖喎。食了大大碟雞飯,連tonic水俾咗$220-Metical($33-HKD)好飽!

路經市集

食飯的舖仔,右下是當地人好多都著有中文字嘅衫,我地平時捐出的衣物來非洲可能會搵得返噃!


食飽繼續環島遊,沿海邊行,看見有當地人維修自己的小船,應該係木筏。了解了一些關於修船問題,以身體語言溝通一下,觀看了一陣便離去。能夠於旅途上了解平民日常生活,也是旅行的意義吧!

荒廢建築物




近南部教堂的海邊看到很多當地漁船,成了一個最有莫桑比克沿岸特色嘅畫面。教堂前有一班小朋友在踢球,鞋都無得著,足球是自製的,用垃圾包好再用麻繩紥好,就成了一個足球。在物質不富裕的國度,想耍樂便要動動腦筋。不禁感嘆,活在香港不是太幸福了嗎?






再往南走,又開始了無人煙。去到一個海邊原來是垃圾棄置區,見一位小朋友將兩袋垃圾散掉落海⋯ 教育不足,政府資源不足,可能連垃圾車運走廢物都無,無計。影影吓相期間再遇上過雲雨,被困了屋簷一會。




停雨後繼續走,於崖邊見到崖邊有建築物,並見有一位當地女士在左騰右騰,佢毫不耐煩同我講,這裡是女廁,男廁於果面,並用手指著旁邊的崖邊建築物。哈哈~~~ Sorry,原來是公廁,阻住呢位女士去廁所添。於這裡如廁,聽住海浪聲不知暢快嗎? 
然後去到杳無人煙的島嶼最南端,望出海中不遠處,也有一座規模較少的要塞於海中,應該又是歷史文物吧。
這裡也有一座荒廢具歷史價值建築物,於是門外拾了一個應該是海岸衝上來的小型美麗螺殼作紀念品。上次註冊嘅巴哈馬群島無執大型嘅,現在執返個小型螺殻當補數。



墳場

望海公廁

最南端的廢墟,睇嚟一定又是殖民地遺址


二揀一,揀了下面個貝殼


沿住島嘅西岸回航,經過尋日搭車來嘅橋入口處,這橋長到看不見盡頭。維基百科話條橋長三公里,不過世上大把橋都好長。坐下休息一陣影下相,發現原來我另一支olympus鏡頭影出來嘅相好靚喎! 
繼續回程,見街邊有麵包賣,即時想起聽日半夜0300時要起床,無早餐食,當然買定先,盛惠$10-Metical。




回航時發現我隻Garmin錶好好用,因為隻錶有GPS,set好健行模式,就能看返我行過嘅路線,好似還能記下你想記嘅地點。只要看GPS紀錄就能返回行過嘅路,以後能善加利用,於旅途上應更有幫助!


今日於島上兜了一個圈,於街上行走十分安全,他們雖然極度貧窮但唔貪心。當地人也極之友善,沿途有好多人叫你幫佢地影相,可惜我無帶人像鏡頭影得唔夠靚。佢地亦都不停同你講Hola,Amigo(你好及朋友),當然我今日講得最多都是這兩個字啦。


清真寺

第三名女子差點不能平衡,好得意的一刻。

當地人不停叫我幫佢地影相


回住宿後約定好幾個朋友,日落時於天台飲啤酒吹水,吹嘅並不是旅行,我英文有限只好呆坐... 及後問起英國助產士英國打工仔嘅假期如何,佢話普遍是一年20-30日大假,咦!又唔係係香港經常聽嘅咁多喎!
香港近年政局一般,成日謠言滿天飛,好似早前香港日日見D人臉書上share歐美工作有幾多假期,外國有幾咁好。如無記錯有篇報導好似話有兩至三個月假期... 今次旅途上同d朋友傾開,佢地話歐洲一年普遍20-30日,美國更少。所以佢地全部都辭職去旅行。網上嘅野,信佢一成... 愛上旅遊後才能令到我有真正嘅獨立思考,保持頭腦清醒。


今日好攰,但好開心。沖涼後打好遊記上床了,因為半夜要0300時起床返回Nampula。

睇左好耐都唔識玩這種非洲玩意

GPS手錶計出今日走過的路


讀萬卷書不如行萬理路之認識莫桑比克島:(取自百度百科)
从10世纪到15世纪晚期,此岛与其天然港口被阿拉伯商人作为海上贸易中心。1498年葡萄牙探险家达伽玛(Vasco da Gama)登陆此岛,宣称它为葡萄牙领土。该城在葡萄牙致力接管印度及东印度群岛贸易的过程中占有重要地位。19世纪中期奴隶买卖衰退和苏伊士运河开通(1869)后,该岛的重要性相对降低。到1907年,殖民地政府移至洛伦佐侯爵城(Lourenco Marques,今马布多〔Maputo〕),20世纪中期,莫桑比克的海上贸易大幅转移到纳卡拉(Nacala)新港——位于非洲大陆更北的海滨。1967年起有桥梁连接大陆。

莫桑比克岛见证了葡萄牙对西方到印度次大陆乃至整个亚洲的海上航线的创立。城区面积约1平方公里,距海4公里。与非洲大陆一桥相联。人口约1.2-1.3万,三分之二的居民是穆斯林。莫桑比克岛代表了两种不同的居住环境。一处是位于岛屿北部的石头和石灰之城,为葡萄牙殖民地政府(1507-1898)所在地。这儿是政府机构、商业贸易、历史遗迹和一部分居民区的所在地。另一处为稻草之城,自发建立于上一个世纪,是随商业活动而建立的住宅区。稻草之城占了岛屿面积的30%,城区只有北部有一处空地,紧临圣塞巴斯蒂昂城堡,墓地位于岛的最南端。每一位来到伊利亚的人都会为这个古老的的历史中心的广场、街道、纪念性建筑物和城市所倾倒,历史中心呈葡萄牙风格。


如今,石头之城正在腐蚀损坏,一些建筑遭到破坏,中世纪的地板和屋顶已塌陷。多数房子已不再信住人,大多数人住在稻草之城,石头之城已不再使用,在当地也不被所知。因石头之城曾为占领者占据了很长时间,它被人们忽略大概也有潜意识的原因吧。城市一眼望去,恰如欧洲和非洲文化的结合体。教堂的设计、房屋结构、街道、广场、防御工事等无一不显示了葡萄牙风格。两城之间风格迥异,这种不同从一开始就存在,并在整个殖民时期延续着。稻草之城地势较低,因它建在建石头之城时挖取泥土等建筑材料的那片空地上。

23 則留言:

  1. 請食菠蘿,好彩唔係請食檸檬。

    回覆刪除
  2. 其實有時真係會有點懷疑,如果基礎設施太落後又或者國民教育水平太低的話,係咪維持作為殖民地比真正獨立來得更好呢?看到這些宏偉而破落的舊建築,可以想像昔日這裏繁華的景像....獨立了之後失去了宗主國昔日的有效率行政管治和經濟支援,反而仲衰過做殖民地的時代,令人不勝唏噓

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果在島上可以踩單車就正了,慳返時間和腳骨力^^

      刪除
    2. 有時真係幾感慨⋯ 其實以我接觸過曾經是殖民地落後國家當地人,佢地情願落後都唔想做殖民地。好似我問博物館職員like葡萄牙還是莫三比克,佢話當然like莫三比克便知一二;及後去南非博物館也展出為脫離殖民統治的血淚史中,也得知幾咁想獨立。所以我覺得香港算是異數了~
      單車? 我問過啦! 住宿有當地職員的私伙單車,獅子開大口,貴過我一晚住宿,啋佢都傻!

      刪除
  3. 真係好~~有得食菠蘿~~~~~~
    好想知一個菠蘿平成點~~~~
    好鐘意咁樣觀光~悠悠閒~自己鐘意行邊就行邊~

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能英國特別貴啫!
      係,我成日旅途上都係咁,無既定嘅目的。有時咁樣先會有意想不到的驚喜架~

      刪除
  4. 你又誇張左D,人地助產都得,有乜理由開菠蘿唔得,你使乜爭住上呀,哈哈!兩三個月假期,除非長期服務假或者少數個別行業,否則無可能,我認識既美加人一般係3個禮拜,澳洲公務員4個禮拜(10年長期服務有3個月,唔計年假),法國德國有6個星期,應該算最巴閉。

    回覆刪除
    回覆
    1. 助產都得<-- 係喎! 哈哈~
      所以話網上世界,頭腦唔清晰一點,人鬧你又share鬧埋一份,跟本上被人利用左都唔知!

      刪除
  5. 非洲黑人一D都唔恐怖,非洲黑人一D都唔貪錢,非洲黑人極度友善架!<-銀仔呢句好搞笑, 非洲旅遊局應該要搵你做代言 ^0^
    今日d景掂喎, 我鍾意橋同埋城堡o個兩張

    回覆刪除
    回覆
    1. 直頭要啦! 成個非洲旅遊大使係度都唔搵! 哈哈~
      多謝你,今日有D心機去影,可惜未有經驗影黑人,下次再去會影好D

      刪除
  6. 你隻GPS手錶計路程真係好用,貴唔貴呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 係專出GPS嘅germin,有好多model,我呢隻$5xxx
      http://www.garmin.com.tw/products/intosports/fenix3/

      刪除
  7. 這不知是否我們以前叫莫三鼻給的地方。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀EE,以前叫莫三鼻給,依家叫莫桑比克或莫三比克

      刪除
  8. Silver,我曾於紅海檢拾很多你要的那種貝殼.

    回覆刪除
  9. 足球整得唔錯,有足球應有嘅pattern..你隨影嘅小孩,可能十年後佢出現係超級聯賽!

    你想做非洲代言人,先油黑塊面先^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 十年後睇吓有來成名球星來自莫三比克先~
      如果非洲D旅遊局搵我,我實油黑佢,哈哈~

      刪除
  10. Gps錶唔錯喎,不過款較男性,除左玫瑰金個隻,我都中意!唔錯唔錯!

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以換錶帶呢,換D粉紅,紫色,實襯你! 推介呀! 超級好用~

      刪除