2017年1月8日 星期日

Day 25 鬼城(納米比亞Kolmanskop)

(Day 25)2015-10-5
住宿:Helmeringhausen Hotel & Guest Farm
行程:Lüderitz —> 卡曼斯科(Kolmanskop) —> Helmeringhausen
行車里數:235km

早上起床,由於太陽出來後溫差極大,床尾太陽曬不到蓬頂,所以出現”倒汗水”,還不停滴水落床褥度。於是將車掉頭來曬太陽,不一會床褥便乾了不少。
@0800
見營地有水喉,洗乾淨架車先~

卡曼斯科(Kolmanskop)
煲水飲了杯熱茶,便空著肚子往鬼城進發。鬼城卡曼斯科(Kolmanskop)位於Lüderitz的城市邊沿位置,於公路駕駛時很容易看見。
這鬼城由納米比亞和全球最大鑽石公司De Beers共同擁有(名為NamDeb),以前因爲發現鑽石礦才急速發展,現時人去樓空,想不到也另有商機,入內參觀需付入場費$80-NAD($45-HKD),到達時已有幾團Local tour正在參觀。

鬼城入口處


我們於主要街道的荒屋逐一慢慢參觀,內裡頹垣敗瓦,每間屋早已因沙漠化被吞噬,這種感覺果然真的跟網上十大廢墟的照片一樣震撼呀!老實說,我是被網上照片所吸引,才山長水遠來到西南部的,果然辛苦都是值得的。




鬼城內有醫院、舞廳、學校、飯堂、賭城、大型宿舍,可見極具規模。遠處還有一些零星小屋,太遠了,天氣也太炎熱,想到室內環境應該也差不多,所以放棄了。最後參觀主建築物的博物館,可看見當時採礦者的實況。來自各方的礦工,長期身處富可敵國的鑽石礦,貪念不能自制,館內也展出了多個偷取鑽石的方法。



礦場經理的房間,保存得最好
礦工千方百計偷運鑽石

鬼城主要區域範圍不太大,但逐家逐戶去探索,已用盡整個上午。臨離開前,好在還趕得及於鬼城內的唯一餐廳用膳,我點了巨型礦工早餐$90-NAD($45-HKD),而港女則食了個普通礦工早餐$60-NAD($30-HKD),其實也是all day breakfast之類吧,用餐後也買了一些手信。

巨型礦工早餐

來到卡曼斯科,除了認識鬼城的歷史外,也令我了解稀有而昂貴的鑽石背後,鮮為人知的醜陋故事。(港女利申:銀仔無買過石頭俾我,不過我都覺得幾萬蚊去旅行好過。以前做公關,去過寶石鑑證實驗室,其實啲鑽石都係任意擺放,完全唔矜貴~要閃,水晶都夠了。)

網上找到一篇有關De Beers壟斷全球鑽石市場的文章,有興趣可以看看:

讀萬卷書不如行萬里路之認識鬼城卡曼斯科:(取自wiki)

卡曼斯科(Kolmanskop),是納米比亞境內的一座廢棄城市(鬼鎮),現為當地旅遊熱點之一。
卡曼斯科位於納米比亞南部的奈米布沙漠之中,距呂德里茨港口僅有數公里之遙。1908年在德屬西南非洲發現鑽石後,大批開礦者湧入當地,使得該城迅速發展為一座典型的德國式小城。該城是非洲第一座開設有軌電車的城市,南半球的第一座X光機也在此運營。

一戰之後,隨著奧蘭治蒙德礦區的興起,以及鑽石價格的跌落,該城逐漸荒廢。1956年,最後一批居民撤離該城,使得卡曼斯科徹底成為一座鬼鎮。

Lüderitz 
鬼城卡曼斯科是非洲之旅最後一個重大景點,參觀後,入滿油再返Lüderitz 行個圈,補給一點物資,便朝首都方向進發。


市內有全球最大鑽石公司




路過早前途經的AUS,見有碎石捷徑返回首都,當然不能錯過。於漫長的碎石路駕駛十分疲倦,突然間,有隻牛高馬大的巨鹿於荒野間,從後衝出嚟,與車的距離可能只有一尺,跟露營車平排走了數秒,然後又消失於荒野。我打瞌睡間都嚇了一跳,車輛也因我受驚,於碎石路稍為飄移了一下,好在無釀成意外。據我當時車速約100公里,這隻鹿仍然來去自如,咁咪跑得好快!? 牠會不會以為駕露營車是同類呢?現在回想起來,我跟港女都心有餘悸呀!



Helmeringhausen
黃昏前於小村Helmeringhausen找了營地,每人$125-NAD($60-HKD),可惜無電供應給露營車,都有點煩惱。因為露營車有個大雪櫃要長期用電,天黑又不能用太陽能。不過聽港女講,租車職員於交收這車輛時講過,電池以車用為先,就算雪櫃無電供應都唔會撻唔著車,咁都無咁擔心,所以成晚都不時著車,運行引擎來充一充電。

這營地有瓦遮頭的房間十分唔錯,亦只需每人$530-NAD($210-HKD),最貴就係wifi,貴到以為個職員講笑。不過上網唔係必要,享受一下環境更好吧。

左下:接待處及餐廳
右下:房間看來不錯

這裡已遠離寒冷的海岸,不知是否天氣較暖,晚上開燈煮食時,大量不同種類的昆蟲向燈光飛撲,十分嚇人。這住宿的房間也入住了一大班捷克遊客,在納米比亞見得最多是瑞士、德國遊客,但估唔到平時旅途上較少見的捷克人,竟然也遇到這麼多。


營地內除了飼養牛羊,還有一隻納米比亞最常見的羚羊被圈養,不知是否特登捉回來。隻羚羊都幾黐人,起初覺得幾可愛,後來不知是否得一隻太悶,定是求偶期,開始企起身攬人,及用前腳踢人,最後來已覺得好可怕了,被困同一個營地要避也避不了,只好盡早吃晚飯和洗澡,然後上車睡覺。(港女按:避了入車斗,關上車門後,仍聽到羚羊在附近踱步,甚至用角、腳敲打車身,唔知好嬲定好笑。)

左:要熱水來沐浴,就要先生火
右上:向人類性騷擾的羚羊
右下:每個車位的設施

是日晚餐!

今日行程


20 則留言:

  1. 其實果鬼城都幾企理喎,對鑚石我認同銀嫂睇法

    回覆刪除
  2. 礦工如果食呢份早餐我估唔飽喎.

    回覆刪除
    回覆
    1. 無錯,礦工食量應該好勁,唔係點掘鑽石呀!

      刪除
  3. 濶太們係咪會買來當投資保值?
    吹到成屋沙,係咪附近好近沙漠....
    做礦場老闆其實都預咗員工會偷

    回覆刪除
    回覆
    1. 銀仔為凡夫俗子,無認識過闊太喎。。。
      其實納米比亞西南大部份都係沙漠嚟架,所以一荒廢就被沙漠入侵。
      咁又係,鑽石喎! 點會唔偷吖!

      刪除
  4. 向人類性騷擾的羚羊真係驚驚喎~~俾我實wewa鬼叫~~~
    華..哥度真係好似一個廢墟.....
    個巨型早餐望落不錯呢~

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢條羚羊真係癲架,我地已經不停wewa叫啦。。。
      呢個廢墟真係好鬼有感覺,好想再去多次呀!
      識飲識食嘅小T,一睇就知個巨型早餐唔錯噃,不過可能我當時太肚餓,哈哈~

      刪除
    2. 可能佢聽到你地wewa叫覺得好開心所以先整蠱你地~~佢有無玩其他人呀~~
      咦...你有無去過切爾諾貝爾呀....
      都唔係呀~~~幾靚仔呀個早餐~~

      刪除
    3. 有呀! 捷克人路過都比佢性侵架,哈哈~
      我無去過切爾諾貝爾呀,但我身邊有朋友去左,位處歐洲唔難去,所以暫時無諗,不過這廢墟背後故事真是人類悲劇。。。

      刪除
  5. 個巨型早餐啲扒全部都薄切切嘅!哈哈~你女友同我女友嘅講法一樣,買粒鑽石買禮物?不如去多幾次旅行好過!

    回覆刪除
  6. 鬼城卡曼斯科, 照片所吸引, 我都好有興趣去....
    一定係銀仔你攪到隻羚羊想同你玩, wahkaka......

    回覆刪除
    回覆
    1. Bell, 你都有睇我遊記啦,其實納米比亞好平易近人架,去啦~
      可能係港女攪呢,呵呵~

      刪除
  7. 鬼城內有「舞廳」?夜媽媽會唔會有啲「咪咪」「莉莉」小姐飄出來問「先生貴姓」架......?求偶羚羊誤認你哋為同類,莫非你哋太耐無沖涼陣味都同野生動物同化咗?

    回覆刪除
    回覆
    1. 哎呀! 我夜媽媽先唔會嚟呢D鬼地方。。。
      可能佢長期同人相處,以為比人同化左呢~

      刪除